وعده‌های مسئولان ومشکلات حل نشده گردشگری

در تعطیلات عید فطر با وجود آنکه مسافر قابل توجهی به همدان آمد اما امکانات و خدمات لازم برای مسافران لحاظ نشد به طوری که این امر هنوز در این استان با مشکل مواجه است و مدیریت مناسبی نمی‌شود.
کد خبر: ۶۳۷۷۴
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۱ 20 July 2015

در تعطیلات عید فطر با وجود آنکه مسافر قابل توجهی به همدان آمد اما امکانات و خدمات لازم برای مسافران لحاظ نشد به طوری که این امر هنوز در این استان با مشکل مواجه است و مدیریت مناسبی نمی‌شود.

به گزارش فارس؛ ، تعطیلات عید فطر فرصتی را فراهم کرده تا بسیاری از مسافران، استان همدان را به عنوان مقصد سفر انتخاب کنند و به همدان بیایند.

حضور مسافران در همدان آن هم به تعدادی قابل توجه، نیازمند فراهم کردن امکانات خدماتی از سوی مسئولان و دستگاه‌های خدماتی است که متاسفانه این مهم در روزهای گذشته حاصل نشده است.

حضور مسافران از نقاط مختلف کشور در همدان فرصتی بود که مسئولان استان می‌توانستند بهترین استفاده را از آن داشته باشند و استان همدان را به عنوان یکی از مقاصد گردشگری معرفی کنند.

پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین با داشتن اماکن تاریخی و گردشگری و طبیعی بکر و دیدنی همواره مورد توجه بسیاری از گردشگران از نقاط مختلف کشور و دنیا قرار دارد و در همین راستا مسئولان دستگاه‌های مختلف باید فضای لازم را برای آرامش و امنیت گردشگران فراهم کنند.

پیش از ایام تعطیلات عید فطر مسئولان دستگاه‌های مختلف در جلسات متعددی از فراهم کردن امکانات لازم برای رفاه مسافران سخن گفتند و گویا این مهم به شکل کافی انجام نشده است.

نبود هتل و مهمانسرا در همدان یکی از مباحثی است که گردشگران را همواره دچار مشکل می‌کند و این کمبود در حال حاضر به شدت دیده می‌شود.

به دلیل آب و هوای مناسب دیار الوند در فصل گرما و طبیعت سرسبز پایتخت تاریخ و تمدن تعداد قابل توجهی از مسافران از استان‌های جنوبی کشور تعطیلات چندروزه را فرصتی غنیمت دانسته و به همدان می‌آیند و به دلیل ظرفیت پایین هتل در همدان به ناچار در کنار خیابان‌ها و در پارک‌ها چادر می‌زنند که این امر مشکلاتی را به دنبال خواهد داشت.

وجود کارتن به دستان در ورودی‌های شهر همدان نیز از جمله معضلاتی است که به صورت پررنگ خودنمایی می‌کند، گویا این افراد جزئی از گردشگری شهر هستند و مسئولان توان ساماندهی و یا حذف آنها را ندارند.

قیمت بالای اتاق‌ها، سوئیت‌ها و خانه‎‌‎هایی که کارتن به دستان به مسافران معرفی می‌کنند موجب می‌شود مسافران نهایتاً یک شب در همدان بمانند و عطای ماندن در همدان را به لقایش ببخشند.

گفته می‌شود یک واحد مسکونی با امکانات لازم در شهرک مدرس با قیمت شبی 700 هزار تومان در اختیار مسافران قرار می‌گیرد و در همین خصوص سئوال این است آیا مسئولان و متولیان حوزه گردشگری این قیمت منصفانه را تایید می‌کنند.

البته گفتنی است سوئیت‌های واقع در گنجنامه نیز با همین قیمت‌های چندصد هزار تومانی در اختیار مسافران است و سئوال اینکه در شرایط اقتصادی اکنون آیا این قیمت‌ها و نرخ‌گذاری‌ها مورد تایید است.

مقوله گردشگری همواره مورد تاکید استاندار همدان است و صدالبته که این مقوله به طور قطع موجب رشد و توسعه استان است، اما ارتقای صنعت گردشگری نیازمند زیرساخت‌هایی است که گویا هنوز در استان به اندازه کافی وجود ندارد و مسئولان نیز در این خصوص تنها شعار می‌دهند.

قرار گرفتن بسیاری از اماکن تاریخی و دیدنی همدان در مرکز شهر نیز موجب بروز مشکلاتی برای مسافران می‌شود؛ نبود پارکینگ به تعداد کافی در نقاط مختلف شهر، نبود سیستم حمل و نقل عمومی مناسب، طرح‌های اجرا نشده‌ای چون پیاده‌راه کردن خیابان بوعلی و اکباتان و نبود فضای سبز به میزان لازم در سطح شهر همدان از جمله مواردی است که مشکلاتی را برای مسافران به وجود می‌آورد!

با وجود همه مشکلات مانند نبود فضای لازم برای اقامت، نبود امکانات رفاهی و بالا بودن هزینه‌ها اما مسئولان و متولیان امور گردشگری می‌توانند با برگزاری جشن‌ها، تورهای همدان‌گردی و برگزاری جشنواره‌های خرید با همکاری بخش خصوصی نام همدان را اذهان گردشگران ماندگار کنند.

تعطیلات عید فطر تمام می‌شود و تا اینجای کار دستگاه‌های متولی و به خصوص اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان نمره قابل قبولی از این اتفاق نگرفته‌اند.

تعطیلات عید فطر قرار بود امتحانی باشد برای برگزاری جشنواره تابستانی و جذب گردشگر که گویا برخی از دستگاه‌ها در این امتحان رد شدند.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار