افزایش ساندویچی با لغو قانون حریم صنفی

رئیس اتحادیه ساندویچ‌فروشان همدان با بیان اینکه پس از برداشته شدن قانون حریم صنفی تعداد واحد‌های صنفی ساندویچی در شهر همدان افزایش یافته است، گفت: پیش از این برای احداث یک واحد صنفی حداقل فاصله ۱۵۰ متری باید رعایت می‌شد که امروز این محدودیت رفع شده است.
کد خبر: ۶۶۹۶۷۲
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۶ 20 October 2018
علیرضا مظاهری با بیان اینکه ۳۸۰ واحد زیر نظر اتحادیه ساندویچ‌فروش فعالیت می‌کنند، گفت: چهار برند کشوری در همدان فعال است که یک برند دیگر نیز به زودی افتتاح می‌شود.

به گزارش فارس، مظاهری افزود: پیشنهاد توقف صدور پروانه کسب در خیابان مهدیه را دادیم که با موافقت مسؤولان مواجه نشد و به همین دلیل نمی‌توان محدودیتی برای ارائه جواز کسب صادر کرد.

رئیس اتحادیه ساندویچ‌فروشان همدان تصریح کرد: بسیاری از افراد پس از اینکه متحمل هزینه‌هایی بسیاری در حوزه تجهیز واحد‌های صنفی و نصب دکور و اجاره‌های سنگین می‌شوند، با شکست مواجه شده و مجبور به ترک این شغل می‌شوند.

وی ادامه داد: برخی از افراد نیز پیش از نصب دکور و انعقاد قرارداد به مواد قانونی از جمله محدودیت مساحتی برای رسته‌های صنف ساندویچی توجه نمی‌کنند و در نتیجه امکان صدور پروانه کسب برای آن‌ها وجود ندارد و متضرر می‌شوند.

مظاهری با بیان اینکه همدان نیاز به احداث واحد‌های صنفی جدید در ۱۲ رسته این اتحادیه ندارد، خاطرنشان کرد: البته شرایط مجموع بازار با حد مطلوب فاصله دارد و همین مسأله بر این صنف نیز تأثیرگذار است.

وی با اشاره به اینکه ۳۸۰ واحد زیر نظر اتحادیه ساندویچ‌فروش در همدان فعالیت می‌کنند، گفت: چهار برند کشوری در همدان فعال است که یک برند دیگر نیز به زودی در این شهر افتتاح می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار