دانشگاه دولتی نهاوندبا ۹ میلیارد تومان ساخته شد

نماینده مردم نهاوند در مجلس افزود: دانشگاه دولتی نهاوند ظرف دو سال و با اعتباری بیش از ۹ میلیارد تومان ساخته شد که در دهه فجر امسال با حضور مسئولین کشوری افتتاح خواهد شد و همچنین رشته‌های مهندسی فیزیک، مترجمی زبان انگلیسی، حقوق و کسب و کار‌های کوچک به رشته‌های دانشگاه ملی نهاوند افزوده خواهند شد.
کد خبر: ۶۹۸۷۵۹
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۲ 02 January 2019
حسن بهرام‌نیا گفت:دانشگاه دولتی نهاوند در دو سال و با اعتباری بیش از ۹ میلیارد تومان ساخته شد که دهه فجر امسال افتتاح می‌شود.

به گزارش تسنیم، بهرام‌نیا اظهار داشت: در بحث توسعه دانشگاه‌ها علاوه بر گسترش رشته‌ای و افزودن دو رشته کارشناسی به دانشکده فنی حاج حشمت نهاوند، مجوز تشکیل دانشکده فنی دختران برای نهاوند نیز از وزارت علوم اخذ شده است.

وی تصریح کرد: از مهر ماه سال آینده دانشکده فنی حاج حشمت نهاوند برای خانم‌ها نیز در ۶ رشته کاردانی و کارشناسی پذیرش دانشجو خواهد داشت.

وی عنوان کرد: خوشبختانه در یکی دو سال گذشته در شهرستان یک هم آوایی به وجود آمده و من برای رسیدن به نتیجه و هدف به کار جمعی معتقدم و از همه ظرفیت‌ها و سلائق برای جبران عقب ماندگی‌های شهرستان استفاده کرده‌ایم و خوشبختانه در برخی زمینه‌ها فاصله عقب ماندگی از توسعه یا از بین رفته و یا کمتر شده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس بیان کرد: با استفاده از ظرفیت و توان وزیران، معاونین وزراء، استاندار محترم، معاونین ایشان، مدیران کل استانی و سایر مسئولین شهرستان گام‌های مثبتی برای شهرستان برداشته‌ایم و تلاش‌های بسیاری صورت پذیرفته که فاصله تا افق مطلوب کمتر شود.

بهرام‌نیا گفت: سد گرین مطالبه مهم مردم شهرستان بود که با وجود ناهموار بودن شرایط با تلاش توانستیم این پروژه را احیا کنیم.

وی اظهار داشت: این پروژه با دو روش پیمانکاری (سه عاملی) با اعتبار ۱۷۵ میلیارد و در صورت کافی نبودن اعتبارات دولتی با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی (فایناس) با اعتبار ۳۷۵ تا ۴۰۰ میلیارد تومان ادامه خواهد یافت و این پشتیبانی مزیتی است که هر طرح و پروژه‌ای ندارد.

بهرام‌نیا تاکید کرد: در طراحی سد حفظ حالت گردشگری منطقه و حفظ امکان جریان سرچشمه سراب گاماسیاب لحاظ شده و حجم مخزن سد ۲۲.۱ میلیون مترمکعب که ۱۹ میلیون مترمکعب آن به شرب، ۳.۱ میلیون مترمکعب به صنعت و ۳۵ میلیون مترمکعب از جریان آب و سریز سد به عنوان حق‌آبه کشاورزی استفاده می‌شود.

وی تصریح کرد: پتروشیمی (از صنایع وابسته به آب) سهم نهاوند بود که در سال‌های گذشته به علت عدم پیگیری آن را از نهاوند گرفتند و به همدان بردند، اما با احداث سد گرین با کاربری شرب، صنعت و کشاورزی، زیر ساخت این‌گونه پروژه‌ها در شهرستان را فراهم می‌کند.

بهرام‌نیا افزود: بار‌ها عنوان کرده‌ایم که آب سد گرین فقط برای مصرف در شهرستان است و به لحاظ جغرافیایی، اختلاف سطح و ارتفاع امکان انتقال آب از نهاوند به همدان وجود ندارد و شهر‌های دیگر هم در اطراف خود سد‌ها و منابع مختلفی دارند که طرح این موضوع کاملا منتفی است.

نماینده مردم نهاوند در مجلس بیان کرد: برای بهره‌مندی مردم عزیز شهرستان از آب شرب سالم در حال حاضر و هم‌زمان با شروع کار سد کار احداث تصفیه خانه نیز در محل سراب گاماسیاب آغاز شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار