تجلیل از برگزیدگان جشنواره شعر بسیج

طی مراسمی از برگزیدگان هفتمین جشنواره شعر بسیج استان اردبیل تجلیل شد.
کد خبر: ۷۲۲۷۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۷ 05 August 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان در مراسم تجلیل از برگزیدگان جشنواره شعر بسیج در اردبیل بیان داشت: این جشنواره هر ساله به منظور ارتقای شعر تعهدگرا در فضای رقابتی سالم، رشد و ارتقا توانایی‌های اهل قلم و کشف سبک و نگاه‌های خلاقانه و نوین در هنر شعر برگزار می‌شود.

عظیم دشتی افزود: باید قبول کنیم در عصر حاضر هنر با زندگی انسان‌ها عجین شده است، یعنی هنرمند واقعی کسی است که بتواند از هنر برای معرفی هویت اصیل خود، ارتقای زندگی شرافتمندانه، تعمیق باورهای دینی و گسترش معنویت استفاده کند.

رئیس سازمان هنرمندان استان اردبیل با بیان ویژگی‌ها و ظرفیت‌های تأثیرگذار هنر شعر و ادبیات در زندگی جامعه بشری بیان کرد: زبانی که می‌تواند ارزش‌های الهی را به قلوب انسان‌ها رسوخ دهد، زبان شعر و ادبیات است.

دشتی تصریح کرد: هنر شعر زیباترین مظروف برای ظرف هنر و یکی از ابزارهای موثر و سرنوشت‌ساز برای هدایت جامعه است و این هنر از جایگاه ویژه‌ای در ترویج آموزه‌های دینی برخوردار است که باید در جامعه اسلامی این هنر گسترش یابد.

رئیس ستاد هفتمین جشنواره استانی شعر بسیج در ادامه با اشاره به برگزاری کارگاه‌های تخصصی در پایان بخش‌های چهارگانه جشنواره گفت: حضور برجسته اساتید کشوری در این کارگاه‌ها فرصت مغتنمی است، تا نقاط ضعف و نقاط قوت شعر استان مورد تجزیه وتحلیل قرار بگیرد و شعرای استان با برطرف کردن نقاط ضعف در ارتقای جایگاه شعر استان درسطح کشور ایفای نقش کنند.

در ادامه این مراسم سید سعید اطهر نیاری دبیر هفتمین جشنواره استانی شعر بسیج با ارائه گزارشی از مراحل برگزاری این جشنواره گفت: تعداد 208 اثر توسط 71 شاعر از سراسر استان به بخش شعر عارفانه و عاشقانه ارسال شده بود که 6 اثر به عنوان آثار برگزیده توسط کارشناسان بخش اجرایی جشنواره، شهاب‌الدین وطندوست، روزبه صمدی و پرویز صابری مورد نقد قرار خواهد گرفت.

قبل از معرفی برگزیدگان جشنواره، کارگاه آموزشی شعر با حضور حسین اسرافیلی شاعر برجسته و صاحبنظر کشور برگزار شد.

حسین اسرافیلی در بخشی از سخنان خود گفت: اردبیل در حوزه ادبیات و شعر چهره‌های شاخصی دارد و این نشانگر وجود استعدادهایی است که باید به درستی هدایت شود.

وی با تمجید از سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل در برگزاری هفتمین جشنواره شعر بسیج استان گفت: کارنامه بسیج در برگزاری جشنواره های مختلف هنری و ادبی کارنامه درخشانی است، همچنین این سازمان خدمات بزرگی به عرصه فرهنگ و هنر کشور کرده است.

اسرافیلی اثر رسیده به دبیرخانه هفتمین جشنواره استانی شعر بسیج اردبیل را خوب ارزیابی کرد و ادامه داد: حقیقتاً آثار برگزیده آثار ممتازی بودند، به طوری که انتظار نداشتم هنرمندان بسیجی در رشته شعر این قدر تبحر داشته باشند.

در ادامه این مراسم آثار برگزیده توسط صاحب اثر قرائت شد و کارشناسان جشنواره نقاط نظرات کارشناسی خودشان را ارایه کردند.

به گزارش فارس، در این مراسم که صبح امروز در سالن اجتماعات اداره‌کل تعاون کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، ایلقار مؤذن زاده، یعقوب نیکزاد از مشگین شهر علی سعادتخانی از نیر، ملاحت نادری از خلخال و احسان محمدی، سولماز صادق‌زاده از اردبیل به عنوان شاعر برگزیده بخش عارفانه و عاشقانه هفتمین جشنواره شعر بسیج هنرمندان اردبیل استان معرفی شدند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار