انتقاد فرماندارخلخال از تعلل در پروژه‌های راه‌سازی

فرماندار خلخال گفت: مسوولان اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل باید جوابگوی مردم خلخال در زمینه تعلل در تکمیل پروژهای راه سازی این شهرستان باشند.
کد خبر: ۸۳۷۲۰
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۱ 26 August 2015

 به گزارش ایرنا ، علی نظری در نشستی خبری با خبرنگاران افزود: همان طور که بارها از زبان مسوولان اداره کل راه و شهرسازی استان بیان شده پروژه راه اصلی خلخال به فیروزآباد تا پایان شهریور ماه امسال باید تکمیل و بهره برداری شود.
وی گفت: با توجه به این که در سال های گذشته نیز قول های متعدد بهره برداری از این راه به مردم منطقه از قول مسوولان مختلف داده شده ولی این قول ها عملی نشده و مردم خلخال بی صبرانه منتظر افتتاح این راه و بهره برداری از نخستین راه اصلی شهرستان به مرکز استان و کشور هستند.
نظری با تاکید بر این که قول داده شده به مردم خلخال در بهره برداری از این پروژه تا پایان تابستان امسال باید عملی شود اظهار کرد: عواقب هر گونه بدقولی و یا تاخیر در زمان بهره برداری اعلام شده متوجه مسوولان اداره کل راه و شهرسازی استان است.
وی گفت: خلخال در بسیاری از شاخص های توسعه از جمله راه های ارتباطی بین شهری و روستایی از سایر مناطق استان و کشور عقب مانده و جبران این عقب ماندگی همت والای مسوولان شهرستانی و حمایت مسوولان استانی را طلب می کند.
فرماندار خلخال بیان کرد: پس از گذشت بیش از 80 سال از تاسیس فرمانداری در این شهرستان احداث 27 کیلومتر راه اصلی خلخال به فیروزآباد سال ها طول کشیده و بد قولی در زمان بهره برداری از این پروژه شایسته مسوولان نظام اسلامی به ویژه مسوولان و خدمتگزاران دولت تدبیر و امید نیست.
وی گفت: کمربندی شهر خلخال که بخشی از پروژه راه اصلی خلخال به فیروزآباد است
و در این پروژه به عنوان قطعه چهار این راه تعریف شده به هیچ عنوان از پروژه حذف نشده و بر خلاف عقیده برخی افراد در سفر وزیر راه و شهرسازی به خلخال تعریض خیابان های شهر توسط شهرداری و هدایت گردشگران به داخل شهر خلخال از طریق احداث خیابان های مناسب دسترسی به شهرداری خلخال پیشنهاد شده است.
نظری بیان کرد: قطعه چهار راه اصلی خلخال به فیروز بخشی از پروژه راه پونل ، خلخال به میانه است و هدف از احداث این قطعه پنج کیلومتری اتصال راه خلخال به پونل به جاده فیروزآباد ، اردبیل به سرچم و هدایت ترافیک جاده های گیلان به سمت راه های شمال غرب کشور از طریق خلخال است.
وی از آسفالت 68 کیلومتر راه روستایی در سال جاری در راه های روستایی این شهرستان خبرداده و گفت: حتی در صورت تکمیل و بهره برداری از پروژه های آسفالت راه روستایی
شاخص بهره مندی مردم روستاهای این شهرستان از راه آسفالت با شاخص استانی و کشوری فاصله خواهد داشت.
نظری با بیان این که اعتبارات تخصیص یافته امسال برای ادامه عملیات اجرایی پروژه در حال ساخت جاده اصلی خلخال به درام کافی نیست افزود: اعتبارات قطره چکانی این پروژه راه به جایی نخواهد برد.
وی گفت: در حالی که سرمایه گذار بخش خصوصی رغبتی برای سرمایه گذاری در بخش راه های ارتباطی اصلی این شهرستان ندارد دولت باید زیرساخت های لازم برای منطقه از جمله راه های ارتباطی اصلی و ایمن را برای مردم این شهرستان تامین کند.
فرماندار خلخال همچنین بر توسعه فرهنگی در کنار سایر بخش های توسعه ای شهرستان تاکید کرد و افزود: اقتصاد ضعیف منطقه همراه با گسترش نابرابری موجب بروز پدیده خشونت در جامعه می شود.
انتهای پیام/
وی اظهار کرد: برنامه دولت تدبیر و امید برای توسعه فرهنگی در این شهرستان کاهش نابرابری اقتصادی و ترویج زندگی با سبک ایرانی اسلامی است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک و گرامیداشت هفته دولت از افتتاح 79 طرح و پروژه عمرانی و اقتصادی در خلخال با اعتباری بالغ بر 180 میلیارد ریال خبرداد و گفت: این پروژه ها شنبه هفته آینده با حضور استاندار اردبیل افتتاح خواهد شد.
وی با انتقاد از ضعف عملکرد اداره صنعت ، معدن و تجارت ، اتاق اصناف و بهداشت محیط خلخال در رسیدگی و نظارت به نحوه توزیع مواد غذایی در این شهرستان اظهار کرد:
مسوولان هیچ یک از ادارات و مجمع امور صنفی به وظیفه خود درست عمل نکرده و این کار موجب بروز هرج و مرج در بازار و عرضه مواد غذایی تاریخ گذشته و فاسد شده است.
رییس کارگروه گردشگری خلخال همچنین گفت: به رغم پیگیری های متعدد سرمایه گذار تفرجگاه اندبیل بسیار ضعیف بوده و رغبتی به اجرای پروژه گردشگری این منطقه نمونه گردشگری نشان نمی دهد.
فرماندار خلخال افزود: در صورت ادامه بی رغبتی سرمایه گذار بخش خصوصی این تفرجگاه به اجرای طرح های گردشگری تعریف شده مجوز وی باطل و 10.5 هکتار اراضی ملی واگذار شده مسترد و به سرمایه گذار جدید و توانمند سپرده خواهد شد.
نظری با تقدیر از عملکرد خبرنگاران در پوشش و انعکاس اخبار و رویدادهای این شهرستان افزود: درج حقایق همراه با نقد سازنده از خبرنگاران انتظار است.
شهرستان خلخال با 95 هزار نفر جمعیت در 105 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار