معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران خبرداد

اختصاص 60 هزار میلیارد ریال برای گازرسانی

معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران گفت: 60 هزار میلیارد ریال اعتبار برای گازرسانی به شهرها و روستاهای کشورطی سال جاری اختصاص یافته است.
کد خبر: ۸۴۰۳۱
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۹ 27 August 2015

به گزارش ایرنا، حمیدرضا عراقی در آیین افتتاح پروژه های گازرسانی شهرستان اردبیل افزود: اختصاص این میزان اعتبار در طول 50 سال اخیر که از عمر شرکت گاز می گذرد بی سابقه است.
وی با بیان اینکه تا سه سال آینده تمام شهرها و روستاهای بالای 20 خانوار در کشور از گاز بهره مند می شود ، گفت: در هفته دولت امسال گازرسانی به یک هزار و 121 روستا افتتاح و عملیات اجرایی گازرسانی به یک هزار و 852 روستا نیز آغاز می شود.
وی گفت: هم اکنون 2.5 میلیون خانوار در کشور از گاز طبیعی بی بهره اند که تلاش می شود تا پایان سه سال آینده بهره مندی شهرنشینان در کشور از گاز را به 95 درصد و روستاییان را به 91 درصد برسانیم.
عراقی با اشاره به نعمت گاز طبیعی به عنوان بهترین و پاک ترین سوخت در کشور گفت: ایران با 34 تریلیون متر مکعب ذخیره گازی کشور اول جهان درداشتن ذخایر گازی است .
وی با تاکید بر رعایت استانداردها در استفاده از گاز طبیعی افزود: مردم باید نسبت به استفاده صحیح و اصولی از گاز طبیعی دقت داشته باشند تا از هدر رفت هزینه های ملی جلوگیری شود.
وی با بیان اینکه تعرفه های گاز به صورت پلکانی و تصاعدی محاسبه می شود ، گفت: بر اساس اعلام هواشناسی رتبه بندی مناطق کشور مشخص شده و نرخ تعرفه آن ها محاسبه می شود.
وی گفت: در استان های سردسیر نرخ گاز به نسبت کمتر از سایر استان ها بوده ولی این موضوع نباید دلیلی برای مصرف بی رویه باشد.

انتهای پیام /
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار