لزوم تعریف برنامه توسعه اقتصادی برای «نمین»

استاندار اردبیل گفت: باید شهرستان نمین از یک برنامه توسعه اقتصادی مدون مشخص و روبه جلو برخوردار باشد تا در این فرآیند، مشکلات و نارسایی‌‌ها به وجود نیاید.
کد خبر: ۸۴۷۴۷
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۵ 29 August 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مجید خدابخش جمعه شب در نشست پرسش و پاسخ مردم نمین در فرهنگسرای این شهرستان در گرامیداشت هفته دولت اظهار کرد: در کنار حل مشکلات عمومی مردم و استفاده از ظرفیت جوانان باید در این شهرستان فعالیت‌‌های اقتصادی بر اساس یک برنامه و راهکار تعیین‌شده به سرانجام برسد.

وی سهم مناسب شهرستان نمین از فضای فرهنگی و اجتماعی مناسب را به همراه اعتلای اقتصادی در این ارتباط عنوان کرد و گفت: در سایه چنین فضایی در شهرستان نمین کمترین مشکلات و گرفتاری‌های اجتماعی و فرهنگی را شاهد هستیم که امیدواریم درحوزه اقتصادی نیز جایگاه نمین مانند فضای اجتماعی و فرهنگی ارتقا یابد.

خدابخش با یادآوری اینکه باید کارهای زیربنایی با همکاری خود جوانان در این شهرستان مورد توجه قرار گیرد، گفت: اگر امروز محورهای گردشگری نمین توسعه می‌یابد و واحدهای صنعتی جدید راه‌اندازی می شود باید این کار در قالب یک برنامه توسعه اقتصادی تعریف شده به انجام برسد.

استاندار اردبیل تصریح کرد: ما نباید به گردشگری چادری و سیاحت بدون درآمدزایی فکر کنیم و اجازه ندهیم عده‌ای گردشگر با حرکت به بالاترین نقطه جنگل فندقلو اقدام به تخریب این منطقه بکنند و برای شهر نمین و ساکنان آن این فضای گردشگری هیچ نتیجه‌ای به دنبال نداشته باشد.

خدابخش افزود: ما با توسعه امکانات و زیرساخت‌های گردشگری پرسود و ثمر همچون راه‌اندازی تله‌کابین و سایر امکانات حضور گردشگران و همچنین فرآوری گل بابونه در این منطقه می‌توانیم به ارزش افزوده بیشتر کمک کنیم.

رئیس شورای اداری استان اردبیل یادآور شد: باید از خام‌فروشی پرهیز کنیم و به جای آن به فرآوری محصولات، بسته‌بندی و تولید آن با قیمت مناسب و درآمدزایی خوب برای کشاورزان نظیر زعفران اقدام کنیم و با پرهیز از تولید محصولات کم ارزش همچون سیب‌زمینی و هندوانه، به صادرات این محصولات با درآمدزایی بیشتر کمک کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، خدابخش در پایان سخنان خود گفت: البته در کنار این کارها برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی نیز مدنظر ماست و ضرورت دارد در این باب یک اقدام و حرکت زیربنایی به انجام برسد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار