افزایش دمای استان تا یکشنبه آینده

تقویت و گسترش پشته جنب حاره ایی بر فراز ایران؛ روند افزایش دما را تا روز یکشنبه و به خصوص در روز شنبه در استان اردبیل در پی خواهد داشت اما از عصر یکشنبه هوای خنک بار دیگر بر این استان حاکم خواهد شد.
کد خبر: ۸۸۵۰۰
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۶ 03 September 2015
به گزارش خبرنگار ایرنا، ساکنان اردبیل و قسمت وسیعی از این استان از یکشنبه هفته پیش رو شاهد آغاز سومین موج از بارش های سیستمی شهریور ماه امسال خواهند بود.نقشه های هواشناسی به گزارش ایرنا ، سومین سامانه کم ارتفاع فعال در منطقه غرب خاورمیانه و شرق دریای مدیترانه در حال شکل گیری است که ضمن تلفیق با جریان مرطوب سودانی ؛ نیمه شمالی و غربی کشورمان را در اوایل هفته آینده زیر تاثیر قرار می دهد.
انتظار می رود این سامانه در حرکت آهسته خود به سوی شرق از یکشنبه هفته آینده از شمال غرب وارد کشورمان شده و فعالیتش را در استان اردبیل ؛ کرانه های جنوب غرب خزر ؛ قسمتی از دامنه های جنوبی البرز و نیز نقاطی از غرب کشورمان آغاز نماید.
اوج ناپایداری های ناشی از این سامانه در روز دوشنبه هفته آینده به شکل افزایش تراکم ابرهای جوششی کومولونیمبوس در آسمان و رگبار و رعد و برق های شدید خواهد بود.
باتوجه به انتظار وقوع بارش های رگباری موقت ولی در عین حال شدید و نیز آذرخش رعایت جوانب ایمنی از سوی ساکنان استان اردبیل در مواجهه با این آشفتگی های جوی ضرورت دارد.
در شامگاه پنجشنبه آسمان اردبیل صاف تا کمی ابری است و وزش باد با بیشینه سرعت 19 کیلومتر در ساعت از جانب شمال شرق از گرمای هوا کاسته به گونه ای که دمای کنونی 18 درجه بالای صفر است.
همچنین سحرگاه امروز شهر اردبیل با کمینه دمای شش درجه بالای صفر خنکترین مرکز استان ایران بود.
ساکنان اردبیل از ابتدای شهریور ماه امسال تاکنون شاهد نفوذ دو سامانه بارشی قدرتمند بودند که اثرهای آنها اغلب به شکل رگبار و رعد و برق در منطقه پدیدار شده اند.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار