انتقاد از بی‌مسئولیتی وزارت راه

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: بی‌توجهی مسئولین حوزه معاونت راهداری کشور در محور خلخال به پونل باعث شده که نارضایتی مردم در مشخص نبودن حوزه دو شهرستان دو چندان شود.
کد خبر: ۸۸۹۶۴
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۸ 05 September 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جلیل جعفری‌بنه‌خلخال صبح امروز در بازدید از بیمارستان امام خمینی (ره) خلخال و دیدار با خانواده حادثه‌دیده روز گذشته در محور پونل به خلخال در اورژانس این بیمارستان اظهار کرد: بی‌‌مسئولیتی وزارت راه در حوزه پونل به خلخال کاملا مشخص است.

وی با انتقاد از معاونت راهداری وزارت راه و شهرسازی کشور گفت: چرا باید حوزه استحفاظی دو شهرستان در دو استان در حوزه خلخال و پونل مشخص نباشد.

این نماینده مجلس یادآور شد: چرا باید مسئولینی که حوزه مربو‌ط به آنهاست از خدمت‌رسانی به مردم و مسافرینی که از این مسیر تردد می‌کنند کم کاری کرده یا حضور ندارند.

جعفری‌بنه‌خلخال با انتقاد شدید از جمعیت هلال احمر استان گیلان و پلیس راه استان گیلان بیان کرد: در 30 تا 40 کیلومتری رضوانشهر ساعت‌ها خودروی حادثه دیده به اتفاق خانواده در کنار جاده مانده بود اما بعداز گذشت چهار ساعت با تماس‌های متعدد شهروندان هیچ جوابی از مسئولین گیلان و حضور پلیس و نیروهای امدادی در حوزه گیلان دیده نشد.

وی افزود: این شایسته مسئولین گیلان در حوزه راه، پلیس راه و جمعیت امداد و نجات نیست که یک خانواده غریب که تمام هستی خود را در حادثه در این محور از دست داده و حوزه، حوزه گیلان است بی‌توجه باشند.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی از معاونت راهداری وزارت راه و شهرسازی خواست در پاسخگویی به مردم شهرستان خلخال و اینکه باید حوزه استحفاظی شهرستان خلخال و شهرستان رضوانشهر در استان گیلان در محور خلخال به پونل مشخص باشد حتما تمهیدات لازم و سریع الاجرا را در این مسیر به کار گیرد و ایمنی و تردد آسان و مطلوب را مهیا سازد.

جعفری‌بنه‌خلخال ادامه داد: این بیش از دهمین بار است که یک یا چند خانواده در این مسیر دچار حادثه می‌شوند اما تا پلیس راه و امداد نجات در این جاده حاضر شود حادثه‌دیده جان خود را از دست می‌دهد.

وی یادآور شد: جوابگوی این مردم کیست و چرا باید با این نوع کم‌کاری در حوزه گیلان مردم بیشتر از این رنج ببینند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: مسافران چون از حوزه گیلان امیدی ندیده‌اند مجبور به تماس با خلخال و کمک‌گیری از جمعیت هلال احمر اردبیل و خلخال شده‌اند و این قابل تامل است.

جعفری‌بنه‌خلخال از مسئولین استان گیلان خواست تا با نصب تابلو‌هایی حریم حوزه استحفاظی شهرستان خلخال و شهرستان رضوانشهر را مشخص کنند تا خدمات‌رسانی به مردم در هر حوزه مشخص شود.

وی از تماس تلفنی خود با مدیر‌کل راه و شهرسازی گیلان سخن گفت و افزود: در ارتباط تلفنی مشکل این حوزه برای این مدیر استانی تشریح شد و ما خواستار ایمن‌سازی، نصب تابلو، حضور پلیس راه، حضور پایگاه‌های امداد و نجات در مسیر پونل به خلخال هستیم و این مسیر یک مسیر گردشگری و مسافرتی برای هر دو شهرستان و استان بوده و باید بیشتر از این مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس در خصوص جاده هشجین به سرچم نیز گفت: کار ساخت این جاده از چند سال گذشته بلاتکلیف است و قول‌ها عملی نشده بود با نشستی که با مدیرکل راه و شهرسازی استان داشتیم این مسیر 13 کیلومتری به دو قطعه پنج و هشت کلیومتری تقسیم شد و در قطعه اول پنج کیلومتر زیرسازی و عملیات ساختمانی راه در حال اجراست و یک کیلومتر آن آماده آسفالت است و در قطعه دو این مسیر با اعتبار بالغ بر 2 میلیارد و 700 میلیون تومان به مناقصه گذاشته شده و با مشخص شدن پیمانکار کار ساخت این جاده و اتمام قطعه از سر گرفته خواهدشد و مردم هشجین نیز از یک راه خوب با مشخصات راه اصلی برخوردار خواهند شد.

جعفری‌بنه‌خلخال در خصوص ادامه آسفالت جاده خلخال به هشجین نیز بیان کرد: به دلیل فعالیت پیمانکار جاده خلخال به فیروز در نزدیکی مسیر خلخال به هشجین مصوب شده که بعد از اتمام آسفالت جاده خلخال به فیروز همین پیمانکار ادامه مسیر خلخال به هشجین را در فاز اول به طول 10 کیلومتر ادامه دهد.

وی ضمن همدردی با خانواده‌های معزا و حادثه‌دیده در محور خلخال و پونل و خلخال به اسالم گفت: بنده پیگیر این موضوع از وزارتخانه خواهم شد و نباید این بی‌توجهی بیشتر از این از سوی مسئولین گیلان ادامه یابد.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی همچنین از تلاش امدادگران جمعیت هلال احمر خلخال در خدمات‌رسانی به مسافران حادثه دیده در تمامی مسیرهای شهرستان خلخال تقدیر کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار