قائم مقام وزیر کشور:

بررسی آسیب‌های اجتماعی نیازمند احصای آمار واقعی است

مرتضی میرباقری در بازدید از بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی تصریح کرد: لازم است برای شناسایی آسیب های اجتماعی در استان ها برنامه ریزی دقیق داشته باشیم چراکه وضعیت اجتماعی در دهه اخیر تغییر یافته و فن اوری ها وضعیت اجتماعی را متحول ساخته اند.
کد خبر: ۹۳۴۳۴
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۸ 12 September 2015
قائم مقام وزیر کشور گفت: یکی از نقاط ضعف برنامه های اجتماعی نداشتن اطلاعات واقعی است و بررسی آسیب ها نیازمند احصای آمار واقعی و نه تخمینی است.

به گزارش تابناک اردبیل، مرتضی میرباقری در بازدید از بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی تصریح کرد: لازم است برای شناسایی آسیب های اجتماعی در استان ها برنامه ریزی دقیق داشته باشیم چراکه وضعیت اجتماعی در دهه اخیر تغییر یافته و فن اوری ها وضعیت اجتماعی را متحول ساخته اند.
وی با اعلام خبر تدوین برنامه جامع ساماندهی اجتماعی کشور و مرکز رصد در شورای اجتماعی کشور ادامه داد: از ابتدای دولت یازدهم تدوین این برنامه در دستور کار قرار گرفته تا بر اساس اسناد محکم و آمارهای دقیق بتوان نسبت به تدوین آن همت کرد.
قائم مقاوم وزیر کشور در اموراجتماعی و فرهنگی با اذعان به این که طرح تحول اجتماعی طی سال های اخیر اجرا نشده ، ادامه داد: در حال حاضر مرکز رصد اجتماعی در شورای اجتماعی کشور راه‌اندازی گردیده که در این مرکز مجموعه داده‌های ثبتی از وضعیت موجود در جامعه در حدود ۶۰ سال پیش تا سال ۹۰ وجود دارد.
میرباقری با تاکید به این که پیش نیاز تدوین هر برنامه جامع ، شناخت وضعیت آن مقطع زمانی جامعه است، متذکر شد: برای تدوین برنامه ضروری است شرایط روحی و فکری مردم رصد شده و نگرش سنجی جامع انجام شود.
وی با بیان این که نمی توان در کشور بر اساس الگوهای دهه ۶۰، ۷۰ یا ۸۰ برای دهه ۹۰ برنامه‌ریزی کرد اضافه نمود : علاوه بر این الگوی برنامه ریزی یک استان یا منطقه نمی تواند برای استان دیگر برنامه ریزی شود و ما نیاز داریم بر اساس اقتضائات و ویژگی های هر منطقه برنامه ریزی کنیم.
به گفته قائم مقام وزیر کشور در کشور برای شناسایی ظرفیت‌ها، اهداف و آرمان‌ها توان بسیار بالایی بر اساس مبانی دینی، فرهنگی و فکری وجود دارند که می توانند در تعریف نقاط آرمانی و دست یابی به اهداف مورد توجه قرار گیرند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار