نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد با اشاره به آغاز سالروز امامت امام عصر(عج) گفت: انتظار شایسته و سازنده مهمترین وظیفه عصر غیبت است.
کد خبر: ۱۰۰۱۷۱۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۴ 15 October 2021

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام روز جمعه در خطبه‌های نماز جمعه در مصلای امام خمینی(ره) شهرکرد با اشاره به اینکه یکهزار و ۱۸۳ سال که امام پس پرده غیبت به سر می‌برند و غایب از نظرها هستند، افزود: منتظران امام عصر هم همچنان در اوج مظلومیت و انتظار منتظر ظهور و پایان یافتن زمان غیبت هستند.

به گفته وی، در دوران غیبت ۲ امر مهم است و اینکه دوران غیبت یک آزمون و امتحان است و همه باید منتظر واقعی باشیم تا دچار لغزش نشویم.

وی گفت: لغزش برخی افراد و سست شدن ایمان در دوران غیبت وجود داشته است و این افراد ایمانشان را از دست می‌دهند و به سمت کفر گرایش پیدا می‌کنند.

امام جمعه شهرکرد افزود: در معنی انتظار خیلی مسایل، امیدها، پرتحرکی‌ها، ایمان و دستگیری از مستضعفان عالم و بصیرت و بینش، سازندگی، نشاط، جهاد نهفته است و با ظهور منجی عالم دست مستضعفان گرفته می‌شود و ایمان به معنای واقعی و حقیقی محقق می‌شود.

وی اظهار داشت: مردم باید در زمان غیبت با امید و تلاش پای انقلاب و نظام بمانند تا مستکبران نابود و حکام دنیا طلب و ترفندهای آنها ختثی شود.

نکونام با اشاره به هفته نیروی انتظامی گفت: نیروی نظامی و انتظامی در کشور بالنده است و به خوبی با تمام توان و تلاش، در خدمتگذاری به مردم فعالیت دارند و این هفته فرصت مناسبی است که فعالیت‌های نیروی نظامی در کشور برای مردم تبیین شود.

وی با تاکید بر اینکه فعالان نیروی انتظامی در راستای قانون‌مداری و مطابق قانون در کشور در تلاش هستند، افزود: ماموران نیروی انتظامی بدور از نفسانیات و مطابق قانون، به دور از تکبر و با تواضع در حوادث و مسایل مختلف درست عمل می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: فعالان در حوزه انتظامی و نظامی با تواضع و تکریم مردم و بدور از فخر و تکبر در همه عرصه‌ها خوش درخشیدند.

وی با توجه به اهمیت بحث تقوا در جامعه اسلامی گفت: تقوا سرمایه مهم است که به رایگان کسب نمی‌شود و انسان با چشم باز و دل بیدار باید زندگی کند تا به تقوا دست پیدا کند و انسانی که تقوا نداشته باشد رستگار نمی‌شود.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به سالروز شهادت اما حسن عسگری(ع) گفت: این امام بزرگوار بر ۲ ویژگی ایمان به خدا و سود رساندن به مردم و خدمت به مردم تاکید داشتند، که انسان باید همیشه به ایمان و خودباوری خود بیفزاید و تقوا پیشه کند و در راستای سود رساندن به مردم و خدمت به مردم از مشکلات مردم گره‌گشایی کند و زمینه امنیت، رفاه و راحتی را برای مردم فراهم کند.

به گفته وی، افرادی که تقوای الهی نداشته باشد به سعادت و کمال دست پیدا نخواهد کرد و مردم باید برای رسیدن به تقوا حیا داشته باشند و به مردم ظلم نکند، آبروی مسلمانان را نریزد و به مال مردم تجاوز نکند و رفتار خوب و خضوع و تواضع داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه تقوای خدایی در سایه تقوای مردمی کسب می‌شود، گفت: کمرنگ شدن حیا و عفت بین مردم یک معضل و آسیب اجتماعی است و باید با گسترش فرهنگ حجاب و عفاف بین زنانه و حیا بین مردان بیشتر تلاش شود.

نکونام در ادامه به مناسبتهای هفته جاری از جمله روز پیوند اولیاء و مربیان، روز جهانی غذا، تربیت بدنی و ورزش، آغاز هفته وحدت، شهادت شهید محراب آیت‌الله اشرفی اصفهانی، روز جهانی نابینایان و روز جهانی ریشه کنی فقر و سالروز سالروز آغاز امامت امام عصر (عج) اشاره کرد.

وی در پایان با اشاره به سفر اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به استان افزود: در این سفر ۲ روزه همه اعضای کمیسیون با امور فرهنگی و ظرفیت‌های استان آشنا شدند تا بتواند در راستای توسعه مسایل فرهنگی استان برنامه‌ریزی دقیق‌تر انجام و با کمک از دولت برای ریل گذاری قوانین جدید استفاده کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار