مدیر کل استاندارد البرز با اشاره به اجرای طرح طاها (طرح هماهنگ استاندارد) در کشور گفت : شناسایی و حذف محصولات فاقد کیفیت مشمول استاندارد اجباری از بازار مصرف و برخورد قانونی با عوامل تولید این محصولات با جدیت در این استان دنبال می شود.
کد خبر: ۱۰۱۸۱۵۲
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۹ 25 December 2021

به گزارش «تابناک البرز» امیرحسین محتشم هدف از اجرای طرح طاها را بازرسی نمونه محصولات در بازار به منظور آزمون و ارزیابی برای کنترل و یکنواختی این نمونه ها با استاندارد های تدوین شده ذکر کرد.

وی گفت: در این راستا طی بازه زمانی فروردین تا آبان ماه امسال  در مجموع ۲ هزار بازرسی  از سطح بازار مصرف استان صورت گرفت.

وی ادامه داد: در این مدت همچنین با مشارکت کارشناسان استاندارد و دستگاه‌ های اجرایی ذیربط استان ۴۵ گشت مشترک با هدف برخورد قانونی با عوامل تولید و عرضه کالاهای نامرغوب مشمول استانداردهای اجباری انجام شد.

مدیرکل استاندارد البرز گفت: در جریان بازرسی ها در بازار صاحبان واحد های صنفی با نحوه  شناخت و آگاهی از اصالت محصولات مشمول استاندارهای اجباری آشنا می شوند  که این مهم در حذف کالاهای غیر استاندارد از چرخه عرضه موثر است.

محتشم ، اجرای طرح طاها را زمینه ساز تقویت ارتباط اداره کل استاندارد البرز با بازار فروش و تشویق مردم به استفاده از کالاهای منطبق با استاندارد های تعیین شده عنوان کرد.

وی افزود: اجرای طرح این ضمن تقویت گروه های بازرسی، زمینه کنترل و کاهش ورود کالاها بی کیفیت به بازار را بیش از پیش فراهم می کند.

وی حفظ ایمنی، بهداشت و سلامت جامعه، حمایت از مصرف‌کنندگان و ارتقا در تولید کالا و خدمات را از جمله اهداف استاندارد سازی عنوان کرد.

مدیرکل استاندارد البرز اظهار داشت: کارشناسان  اداره کل استاندارد ن مجاز هستند در مراکز تولید، بسته‌بندی، عرضه و فروش کالا و خدمات مشمول استاندارد اجباری وارد شوند و ضمن بازرسی و نمونه‌ برداری اجازه ندهند فرآورده‌ های مشمول استاندارد اجباری فاقد کیفیت وارد بازار شود.

محتشم استاندارد سازی و تدوین استانداردهای ملی، ترویج فرهنگ استاندارد و ارزیابی انطباق و کنترل کیفیت کالا و خدمات را از وظایف مهم سازمان استاندارد عنوان کرد.

وی ‌به مصرف کنندگان توصیه کرد در صورت اطلاع از مکان های تولید و توزیع مواد غذایی غیر ستاندارد ، از طریق سامانه تلفنی ۱۵۱۷ مراتب را به این اداره کل  اطلاع دهند تا اقدامات قانونی لازم صورت پذیرد.

طرح طاها با هدف شناسایی و حذف محصولات فاقد استاندارد در کشور اجرایی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار