رییس پلیس فتا البرز به کاربران درخصوص نصب اپلیکشین های جعلی همراه بانک هشدار داد و گفت: کاربران نرم افزارهای همراه بانک را فقط ازمنابع معتبر دریافت کنند.
کد خبر: ۱۰۲۵۷۴۲
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۴ 31 January 2022

به گزارش «تابناک البرز» سرهنگ رسول جلیلیان اظهار داشت: با توجه به گسترش خدمات غیرحضوری ، برخی افراد سودجو اقدام به کلاهبرداری از کاربران می‌کنند که باید توجه کافی در این زمینه انجام تا گرفتار کلاهبرداران نشوند.

 وی اضافه کرد:  استفاده از نرم افزارهای ضدویروس مطمئن و رمز عبور مناسب بر روی تلفن همراه کنند و در صورت فروش گوشی تلفن همراه گذرواژه و اطلاعات شخصی خود را حذف کنند.

وی خاطرنشان کرد: مجرمان سایبری با طراحی همراه بانک‌های جعلی  بدافزار و قرار دادن نرم‌افزارها در منابع نامعتبر مبادرت به دسترسی غیرمجاز به گوشی تلفن همراه و کارت بانکی کرده  و اقدام به سرقت و برداشت غیرمجاز از حساب مردم  می‌کنند.

جلیلیان گفت: کاربران بانکی با توجه به شیوه های مختلف کلاهبرداری سارقان اینترنتی برای  دانلود نرم‌افزارهای همراه بانک فقط از سایت‌های اصلی اقدام به عملیات بانکی مانند انتقال وجه خرید شارژ و یا هرگونه تراکنش مالی داشته باشند.

رییس پلیس فتا البرز به کاربران استفاده از همراه بانک ها  تاکید کرد:  تلفن همراه خود به نرم‌افزارهای ضد بدافزار معتبر و به روزرسانی رسانی مستمر آن‌ها و سیستم عامل و مرورگرهای وب مجهز کرده و اطلاعات رمز اول و دوم ، کلمه عبور سامانه بانکی و تاریخ انقضا و ccv بر روی تلفن همراه را به هیچ وجه ذخیره نکنند.

وی تاکید کرد: کاربران در صورت اطلاع از این‌گونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار