بسته ویژه خبری «تابناک»؛
رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند: «انتقاد عسگراولادی از دولت»،«کدام برنامه های روحانی در نیویورک لغو شد؟»،«اختلاف هاشمی و مصباح به صلاح نیست»،«عبدالرضا داوری حلالیت طلبید، ناطق نوری رضایت داد» و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۱۰۲۶۱۵
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۶ 29 September 2015
ایجاد ۲ رشته تحصیلی جدید ویژه زندانیان

سال تحصیلی مددجویان زندان های تهران رسما آغاز شد. خزایی رئیس مرکز علمی کاربردی بعثت ۳ ندامتگاه قزلحصار در مراسم آغاز سال تحصیلی گفت: اصلاح و هدایت مددجو در محیط زندان برای ما ارزشمند است که در آغاز سال جدید با بهره گیری از ظرفیت های مادی و معنوی با نشر و ترویج علم و دانش راه هدایت و سعادت مددجویان را هموار کنیم.به گزارش مهر، وی در مورد مقطع دبیرستان گفت: با آغاز سال تحصیلی جاری ۱۰۰ مددجو به دانش پژوهان هنرستان شهید نامجو افزایش یافته و در حال حاضر ۲۰۰ مددجو مشغول تحصیل هستند.رئیس مرکز علمی کاربردی بعثت ۳ ندامتگاه قزلحصار گفت: برای اولین بار در سطح زندان های کشور دورشته کارشناسی مهندسی مکانیک خودرو و حسابداری مالی به استعداد ۷۳ نفر از مددجویان سال جدید تحصیلی را آغاز کردند که این آمار در سطح زندان های کشور بی نظیر است.


روزانه 10 هزار میلیارد تومان در پارس جنوبی هدر می‌رود

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: یک عده در صورت دستیابی به توافق هسته‌ای، منافع و عده‌ای دیگر پست و جایگاه خود را از دست می‌دهند. یک عده هم چیزی نمی‌دانند و حرف این و آن را می‌گویند. اگر متوجه باشیم که در چه وضعیتی هستیم و توافق هسته‌ای می‌تواند ما را به چه جایگاهی برساند و آن را به بهترین شکل ممکن مدیریت کنیم، پیشرفت خواهیم کرد.پزشکیان ابراز کرد: طبق گزارشی از کمیسیون مدیریت و برنامه ریزی در پارس جنوبی روزانه 10 هزار میلیارد تومان پول از دست می‌دهیم. به خاطر اینکه نمی‌توانیم از سهم خود در این میدان گازی به درستی استفاده کنیم.نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر پول یک روز این میدان گازی را به استان آذربایجان شرقی اختصاص دهند می‌توانیم تمامی شهرهای استان را با قطار به یکدیگر وصل کنیم. مترو را هم می‌توانیم تکمیل کنیم. با پول دو روز این میدان می‌توان در تمامی شهرهای استان اتوبان احداث کرد. حتی می‌توانیم با پول دو سه روز این میدان در تبریز و برخی شهرستان‌های استان چند کارخانه بزرگ ایجاد کرده و هزاران جوان بیکار را صاحب کار کنیم.


حضور همسر برادر رییس جمهور در نیویورک

در سفر رئیس جمهوری کشورمان دکتر حسن روحانی هیئتی نیز ایشان را همراهی می کنند. بر همین اساس جمعی از مسئولین و مشاوران و خانواده ایشان به همراه رئیس جمهور در این سفر حضور دارند.
کمک ۲۰۰ میلیارد تومانی دولت به خودروسازان!/ پیش‌بینی ردصلاحیت هزار نامزد توسط «لابی من» مجلس/ زنجانی از جهانگیری به روحانی گلایه کرد/ حضور همسر برادر رییس جمهور در نیویورک!

انتقاد عسگراولادی از دولت

عسگراولادی گفت: از دولت می‌خواهیم که از گفتمان‌درمانی پرهیز کند، برخی از واحدهای ما در حال تعطیلی هستند که در این شرایط وزیر مربوطه باید بیاید و گریه کند.رئیس اتاق بازرگانی و صنایع ایران و چین ادامه داد: اگر تحریم‌ها برداشته نشود ما زمستان سختی پیش‌ِرو داریم زیرا دولت نمی‌تواند بدهی‌های خود را بدهد و بانکها توان پرداخت تسهیلات ندارند و می‌گویند: از دولت طلبکاریم.عسگراولادی یادآور شد: اگر نتوانیم این رکود بازار را بشکنیم به مرحله ورشکستگی می‌رسیم.وی گفت: بنده حدس می‌زنم که از اردیبهشت سال آینده برخی تحریم‌ها برداشته شود اما باید اعتراف کرد که نمی‌توان به غرب اعتماد کرد.


سلفی گرفتن در تجمع مقابل سفارت عربستان

در تجمع روز گذشته مقابل سفارت عربستان هم بساط سلفی گرفتن به راه بوده است.
کمک ۲۰۰ میلیارد تومانی دولت به خودروسازان!/ پیش‌بینی ردصلاحیت هزار نامزد توسط «لابی من» مجلس/ زنجانی از جهانگیری به روحانی گلایه کرد/ حضور همسر برادر رییس جمهور در نیویورک!

مخالفان برجام از بیرون کمیسیون فشار می‌آورند

عباسعلی منصوری آرانی، عضو کمیسیون ویژه بررسی برجام درباره رویکرد گزارش نهایی این مجموعه به «خرداد» می‌گوید: «هنوز موارد زیادی از گزارش مورد اختلاف دو طیف کمیسیون قرار دارد. به هرحال هر طیفی قصد دارد تا نقطه نظرات خود را در این گزارش منعکس کند و باید بگویم که هنوز ما به یک جمع‌بندی و نظر واحد نرسیدیم.»منصوری آرانی درباره صف‌آرایی طیف مخالفان توافق هسته‌ای هم توضیح می‌دهد: «بحث‌ها ی دو طیف محدود به جلسات کمیسیون نمی‌شود چرا که نیروهای مخالف توافق که عضو کمیسیون نیستند، هر چند به لحاظ تعداد در مجلس دست بالا را ندارند به مراتب فعال‌تر از دیگران هستند. این گروه که حضور پر رنگی هم در جلسات کمیسیون ویژه داشتند الان دو کار عمده انجام می‌دهند. یکی به صورت علنی فضای خاصی را راجع به توافق هسته‌ای القا می‌کنند که این فضاسازی به هر حال کم و بیش روی جو مجلس تاثیر می‌گذارد و دیگر هم اینکه به شدت سعی می‌کنند نفوذ و به هم پیوستگی خود را با نیروهای همسو در داخل کمیسیون ویژه حفظ کنند.»نماینده کاشان در این رابطه توضیح می‌دهد: «ما در جاهایی شاهد بودیم برخی مخالفان توافق در داخل کمیسیون ویژه و تحت تاثیر برخی بحث‌ها و استدلال‌ها از موضع خود عقب می‌نشستند اما همینکه مخالفان در بیرون کمیسیون احساس می‌کردند چنین اتفاقی افتاده وارد عمل می‌شدند و آنقدر فشار می‌آوردند که جلوی این تغییر مواضع را بگیرند. یعنی طیف منتقد و مخالف توافق در داخل کمیسیون هم تحت فشار نیروهای بیرون قرار دارد و اینها به هیچ عنوان راضی به پذیرش و اجرای برجام نخواهند شد.»منصوری آرانی پیش بینی می‌کند: «هر گزارشی که در رابطه با برجام توسط کمیسیون ویژه به هیات رئیسه تقدیم شود با حاشیه و فضاسازی بعدی همراه خواهد بود. بنابراین این گزارش پایان کار نیست و دولت و موافقان تواق باید خود را برای ورود به فضاهای بعدی که بسیار هم چالشی خواهد بود، آماده کنند.»


تشکیل هیات‌ رییسه شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان

رئیس کمیته انتخابات شورای هماهنگی اصلاحات گفت:آقای خاتمی ضمن استقبال از شورای‌عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان٬ بر حضور آقای عارف تاکید و توصیه داشتند از احزاب تازه تاسیس مثل ندا، اتحاد ملت ایران، ایثارگران و همچنین حزب اعتدال و توسعه در این شورا استفاده شود.حجت الاسلام محسن رهامی، با اشاره به تشکیل شورای‌ عالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان عنوان کرد: شورای هماهنگی و اصلاح‌طلبان در صدد هستند تا شبیه کاری را که در انتخابات شورای شهر انجام دادند٬ برای انتخابات مجلس هم پیاده کنند.وی افزود: هفته گذشته ضمن جلساتی که با دبیران احزاب اصلاح طلب، آقای خاتمی، سیدحسن خمینی، آیت‌الله هاشمی و آقای عارف داشتیم موضوع تشکیل این شورا را نهایی کردیم. روز گذشته نیز بار دیگر به دیدار عارف رفتیم و از او خواسته شد که شخصا در این شورا حضور داشته باشد و در همین راستا موافقت ضمنی آقای عارف برای حضور در شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان را نیز دریافت کردیم.


کدام برنامه های روحانی در نیویورک لغو شد؟

دکتر حسن روحانی رییس جمهوری علیرغم انتقاد برخی مبنی بر لغو نکردن سفر نیویورک امروز بعدازظهر عازم تهران خواهد شد.به گزارش خبرگزاری برنا، پنج برنامه مهم رییس جمهوری در سفر به نیویورک لغو شد تا در مراسم انتقال پیکر حاجیان جان باخته ایرانی شرکت کند.رییس جمهوری برای بازگشت به ایران دیدار با رییس جمهوری ونزوئلا، نخست وزیر تونس، نخست وزیر عراق، نشست با نخبگان سیاست خارجی، کنفرانس مطبوعاتی و دیدار با کامرون را لغو کرده است.


افتتاح «شیطانی» بزرگ‌ترین نمایشگاه کتاب‌!

سلمان رشدی نویسنده کتاب موهن «آیات شیطانی» سخنران کنفرانس مطبوعاتی و افتتاحیه نمایشگاه کتاب فرانکفورت خواهد بود تا برای نویسندگان و صنعت کتاب از آزادی بیان دم بزند. این کنفرانس مطبوعاتی 13 اکتبر 2015 در مرکز کنگره نمایشگاه کتاب فرانکفورت برگزار می‌شود.


آیت‌الله مهدوی بعد از پیروزی خاتمی در دیدار با رهبری چه گفت؟

خاطره ای که در ذیل خواهد آمد برگرفته از فصل پنجم کتاب خاطرات آیت‌الله مهدوی کنی است که توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی به چاپ رسیده است.من و جمعی از دوستان جامعه روحانیت بعد از انتخابات ریاست جمهوری هفتم و انتخاب آقای خاتمی، خدمت آقا رفتیم و صحبت کردیم. من خدمت آقا عرض کردم ما وظیفه‌ای داشتیم، کارمان را انجام دادیم. اینک که انتخابات برگزار شد و نامزد ما رای نیاورد ما در اینجا می‌توانیم یکی از این سه گزینه را انتخاب کنیم:یکی اینکه بایستیم، بگوییم ما این انتخاب را قبول نداریم، زیرا انتخابات مردود است و ما آن را قبول نداریم، رای مردم را هم قبول نداریم، به نظر می‌آید که این گزینه عقلایی نمی‌باشد بالاخره مردم رای داده‌اند، پس ما نمی‌توانیم بگوییم قبول نداریم.دوم اینکه ما بگوییم که مردم رای داده‌اند و آقای خاتمی هم رای آورده، رای مردم را هم قبول داریم و با ایشان همکاری می‌کنیم و از نظرمان هم برگشتیم. این هم یک نظر یعنی در واقع اعتراف به اشتباه کنیم و از گناه و خطای خودمان توبه نماییم. ما چنین کاری را هم نمی‌کنیم، ما ایشان را گزینه‌ای برتر نمی‌دانستیم.گزینه سوم، آنکه طبق قانون به آرای مردم احترام می گذاریم تا حدی که لازم باشد برای احترام به آرای مردم و حفظ نظام، همکاری می‌کنیم ولی درعین حال از نظام اسلامی پاسداری می‌کنیم و در سنگرهای خود با دیده‌بانی دقیق، مراقب اوضاع هستیم و هرگاه برای انقلاب احساس خطر کنیم، شلیک خواهیم کرد.من این حرف‌ها را در دانشگاه امام صادق زدم و خدمت آقا هم همین حرف را زدم و گفتم بعضی می‌گویند جامعه روحانیت شکست خورده و برخی از دوستان ناراحت شده و برخی دیگر دل سرد شده‌اند.بالاخره سیاست است و دعوای سیاسی همین حرفها را دارد و ما باز هم بر همان عهدی« عهد ولایت» که بسته‌ایم، هستیم و بر روی آن ایستاده‌ایم ولی شما اگر بفرمایید که مخالفت کنید! می‌کنیم، بگویید نه مخالفت هم نکنید! نمی‌کنیم اگر بگویید حتی هیچ انتقادی نکنید! انتقاد هم نمی‌کنیم. اگر شما بفرمایید انتقاد کنید! انتقاد می‌کنیم. ما دروغ نمی‌گوییم که شما را به عنوان ولی امر قبول داریم باید هم بپذیریم. حتی در مواردی که مخالف رای‌مان باشد اما فکر نمی‌کنم که جنابعالی رایتان این باشد که ما خلاف‌ها را ببینیم و هیچ نگوییم. ایشان فرمودند اگر خلافی باشد، باید اظهار کنید، منتها کیفیت اظهار فرقی می‌کند؛ در هر موقعیتی باید سنجید که چگونه می‌توان انتقاد کرد که به ضرر انقلاب و نظام تمام نشود و دشمنان سوء استفاده نکنند. خوب، این هم مطلبی بود که ایشان فرمودند و ما هم قبول داریم.


مسئله هسته ای از شئونات رهبری است

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی که برای شرکت در مراسم یادواره شهدای ساوه به این شهر سفر کرده است، در جلسه شورای اداری مشترک استان مرکزی و شهرستان ساوه با تأکید بر لزوم درک درست از شرایط کشور با ابراز خرسندی از طی مسیر مذاکرات و خاتمه یافتن آن و نیز بررسی مراحل نهایی کار از نظر تقنینی گفت: برجام یک سند چند پهلوست و لایه‌های مختلف دارد و نباید زودتر از این توقع می‌داشتیم که بررسی آن در کمیسیون ویژه به پایان برسد. وی مسئله هسته‌ای را جزء شئونات رهبری خواند و با اشاره به نقش یکه ایشان در ایجاد این صنعت اظهار داشت: اگر پافشاری ایشان نبود ما امروز صاحب این دانش نبودیم و اینکه ایشان به کلیت پیشرت علمی کشور توجه دارند امری عظیم بوده و فرصت مغتنمی برای ملت به وجود‌ آورده است. رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مقام معظم رهبری هم در ایجاد فناوری هسته‌ای و هم در عبور از این فراز و نشیب‌ها در مقاطع مختلف که نیاز به تدبیر داشت نقش محوری داشتند و در شوراهای مختلفی که زیر نظر ایشان بود کمک کردند که سرنوشت مذاکرات به خوبی به پیش رود.وی با یادآوری راهنمایی‌های مؤثر رهبر معظم انقلاب در مذاکرات دو سه سال اخیر که موجب طی این مسیر شد، خاطرنشان کرد: هم در دولت پیشین و هم در دولت فعلی شکنندگی‌هایی در این مسیر وجود داشت اما به ویژه حدودی که رهبر معظم انقلاب برای مذاکرات گذاشتند به نتیجه دادن آن کمک کرد.لاریجانی با اشاره به اینکه مذاکرات هسته‌ای همه خواسته‌های ما را پوشش نداده، گفت: البته این توافق بخش اعظمی از مطالبات ما را به ویژه در حوزه اقتصادی پوشش داد البته شاید تلقی‌ها متفاوت باشد اما قواعد کار بین‌المللی نشان می‌دهد که سند توافق از ظرفیت‌های خوبی برخوردار است.


کمک ۲۰۰ میلیارد تومانی دولت به خودروسازان!

محمدباقر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی که امروز به همراه محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت به ایران خودرو رفته بود، از توافق با وزیر صنعت برای اختصاص 200 میلیارد تومان از یارانه تولید به خودروسازان خبر داد.در این مراسم که برای پوشش خبری آن تنها از خبرگزاری جمهوری اسلامی و صدا و سیما دعوت شده بود، طبق اعلام ایرنا نوبخت گفته است: بر اساس توافقنامه ای که امروز با وزارت صنعت، معدن و تجارت به امضا رسید، مقرر شد تا 200 میلیارد تومان از یارانه تولید در اختیار خودروسازان قرار گیرد.وی تصریح کرد: در واقع این منابع در اختیار وزارت صنعت قرار می‌گیرد تا در مهرماه امسال به خودروسازان پرداخت شود.


اصلاحات می‌خواست دانشجو را مقابل نظام قرار دهد

کامران دانشجو وزیر علوم دولت دهم با حضور در مراسم بازگشایی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علم صنعت پیرامون جنبش دانشجویی و دانشگاه به سخنرانی پرداخت. وزیر علوم دولت دهم با بیان این که در دوران اصلاحات فضای دانشگاه‌ها در شأن جنبش دانشجویی و دانشگاه نبود، گفت: برخی در آن دوره تلاش می‌کردند، جنبش دانشجویی را مقابل نظام برآمده از اراده ملت قرار دهند. دانشجو در پایان خاطرنشان کرد: من فضایی که در دوران اصلاحات بر دانشگاه‌ها حاکم بود را فضایی در شأن جنبش دانشجویی و دانشگاه نمی‌دانم فضایی که به ارکان نظام اهانت و توهین کند را فضای مناسبی نمی‌دانم.


پیش‌بینی ردصلاحیت هزار نامزد توسط لابی من مجلس

محمدرضا باهنر در نشست خبری خود که در محل ساختمان جامعه اسلامی مهندسین برگزار شد٬ درباره وضعیت شورای هماهنگی اصولگرایان گفت: قرار نیست در صورت تشکیل شورای هماهنگی کسی تفکر خود را تغییر دهد و ما سعی می‌کنیم نیروهای تندرو و کندرو را کنار هم جمع کنیم. محمدرضا باهنر پیش‌بینی کرد در انتخابات آینده چهار هزار نامزد ثبت‌نام کنند و سه هزار نفر آنها تایید صلاحیت شوند٬ گفت: بررسی گرایش سیاسی و مقبولیت و توانایی این افراد در شورای هماهنگی اصولگرایان انجام می‌شود.


اختلاف هاشمی و مصباح به صلاح نیست

حجت الاسلام حسین سبحانی نیا ،عضو فراکسیون رهروان ولایت در مورد برخی سخنان آیات هاشمی رفسنجانی و مصیاح یزدی علیه یکدیگر به خبرنگار نامه نیوز گفت:این مسائل به نفع نظام و کشور نیست و بحث‌های اینچنینی کشور را دچار مشکل می کند و تخریب یکدیگر در این سطح کار اخلاقی و درستی نیست .عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهار داشت: البته اغلب این تخریب‌ها و حواشی از سوی طرفداران و حامیان این افراد و طیف ها صورت میگیرد و این تخریب ها چه توسط اقایان و چه طرفدارانشان صورت گیرد به مصلحت نیست .سبحانی نیا بیان کرد: البته سوابق انقلابی نیز بر مردم پوشیده نیست و کسانی که در اتقلاب نقش داشته اند مورد وثوق و شناخت مردم هستند و این افراد چه قبل از انقلاب و چه بعداز انقلاب در مسائل اجرایی سوابق خوب و روشنی دارند و تخریب این افراد درست نیست .نماینده مردم نیشابور در مجلس گفت:افراط و تفریط در هر دوطرف محکوم است و این شیوه های تخریب که در کشور باب شده است مسائل خطرناکی است که در نهایت نظام را مورد تهدید قرار می دهند.


فوت یکی از محکومان پرونده اختلاس از بیمه ایران

یکی از محکومان پرونده اختلاس از بیمه ایران شب گذشته (یکشنبه) -5 مهرماه- به علت عارضه قلبی درگذشت. به گزارش ایسنا، «د.س» از محکومان پرونده موسوم به بیمه ایران که در زندان تحمل کیفر می‌کرد، به دلیل ناراحتی قلبی به یکی از بیمارستان‌های تهران منتقل شد و در نهایت فوت کرد. سه سال حبس تعزیری به اتهام دریافت رشوه و ضبط وجوه پرداختی به مبلغ 670،000،000 ریال بخشی از محکومیت‌های وی بوده است. در تماس ایسنا با یکی از مسئولان قضایی، این خبر مورد تایید واقع شد.


حاکمان فعلی مکه غاصب هستند

فرمانده سپاه لرستان گفت: حاکمان فعلی مکه غاصب هستند و باید دست آن‌ها کوتاه شود. به گزارش ایسنا مرتضی کشکولی در گردهمایی بزرگ بسیجیان و پیشکسوتان سپاه حضرت ابوالفضل(ع)لرستان، ضمن تسلیت درگذشت حجاج در اثر بی‌تدبیری و سوء مدیریت حاکمان آل‌ سعود، اظهار کرد: اگر حاکمیت آل‌سعود بر مکه و مدینه را تنها دلیل وقوع این حادثه بدانیم کفایت می‌کند. وی با بیان اینکه دو قبله مسلمین؛ بیت‌المقدس و مکه در دست غاصبان صهیونیست و وهابی است، ادامه داد: به‌دلیل قدمت تسلط حاکمان جور بر مکه و مدینه، ابتدا باید افکار مؤمنین روشن شود و سپس در جریان نرم و ضعیفی رفع ظلم شود.


خداحافظی کنایه آمیز مجری بیست و سی

خداحافظی کنایه‌آمیز مجری «20:30» خداحافظی مجری «20:30» از گویندگی خبرکافه سینما نوشت: مجری مشهور خبر 20:30 که معمولا بخش "صرفا جهت اطلاع" را برعهده داشت و برنامه‌های‌اش رنگ و بویی متفاوت با همکارانش داشت، با انتشار یادداشتی کنایه آمیز، از گویندگی خبر خداحافظی کرد. محمدرضا دلاوری با انتشار یادداشتی از خداحافظی خود با "خبر" سخن راند و البته قول اجرای برنامه‌ای تازه را داد.
دلاوری نوشت:«اگر هنوز از یادتان نرفته‌ام حضورتان عرض کنم، چهارده سال طول کشید تا متوجه شوم "خبر" استخوان‌دارتر از آن است که بتوانم آن را به رنگ خودم دربیاورم، تلاش‌هایی کردم، تا حدی هم با هم کنار آمدیم ولی نشد. خبر که نمی‌توانست بگذارد و برود، پس من با "خبر" خداحافظی کردم.... از همین چهارشنبه در شبکه 5، ساعت نه‌ونیم شب، برنامه‌ای با نام "توقف ممنوع" را اجرا خواهم کرد، تا همیشه مرهون مهربانی‌هایتان هستم.


عبدالرضا داوری حلالیت طلبید، ناطق نوری رضایت داد

عبدالرضا داوری که سال گذشته در صفحه فیس بوک خود اقدام به انتشار اکاذیبی علیه حجت الاسلام والمسلمین ناطق نوری و اعضای خانواده وی کرده بوداز وی تقاضای بخشش کرد. داوری در مرداد گذشته در صفحه فیس بوک خود اتهاماتی را به ناطق نوری و برخی اعضای خانواده وی منتسب کرد که با شکایت ناطق نوری مواجه شد. شعبه 15 دادگاه انقلاب پس از رسیدگی به پرونده متهم را به 3سال حبس محکوم کرد. پیرو ابلاغ حکم ،عبدالرضا داوری در نامه ای خطاب به ناطق نوری از وی طلب حلالیت و رضایت و بخشش کرد. در بخشی از نامه وی به ناطق تاکیدشده که مطالب موهن و اتهام آمیز منتشرشده و متهم کردن چهره های انقلابی را ظلم آشکار به نظام می داند. در عین حال عبدالرضا داوری ادعا کرده که مطالب مندرج در صفحه فیس بوک وی بعد از هک شدن آن انتشاریافته که دادگاه این ادعای نامبرده را مردود دانسته است. داوری در پایان نامه خود با تاکید بر درخواست حلالیت تقاضا کرده که وی از شکایت خود منصرف شود و اعلام رضایت نماید بدنبال درخواست عبدالرضا داوری، حجت الاسلام والمسلمین ناطق نوری با ارسال نامه ای به رییس شعبه 15 دادگاه انقلاب نوشته است:با عنایت به اینکه مشارالیه متنبه شده و درخواست حلالیت و بخشش نموده اینجانب از حق شخصی خود و خانواده ام گذشته و از شکایت خودمنصرف واعلان رضایت می نمایم و درخواست دارم مشمول عفو و رحمت اسلامی قرارگیرد.


زنجانی از جهانگیری به روحانی گلایه کرد

امروز بخشی از نامه بابک زنجانی به رئیس‌جمهور منتشر شد که در بخشی از آن می‌خوانیم: متأسفانه معاون اول محترم ریاست بارها در اذهان عمومی به اینجانب بی احترامی های زیادی می کند و این امر لایق تراز کردن یک دولت یا یک انسان عادی نیست و جاه و مقام این معاونت حفظ حرمت مردم است. ایشان بارها اینجانب را به فساد در دولت قبل، ارتباط با افرادی که دنبال پشت پرده آن می گردد، می باشد و جدیداً اینجانب را گردن کلفت عنوان نموده است که این صحبت ها در شأن یک معاون اول نیست. جناب رئیس جمهور من در زندانم و دادسرا در حال رسیدگی پرونده است، من چه گردن کلفتی می توانم بکنم؟ وقتی فسادی وجود ندارد، من چرا باید نام افرادی را ببرم و آنها و زندگی آنها را نابود کنم؟ یک کار اقتصادی شده که منجر به ابهاماتی برای شما شده است و من موظفم ابهامات را حل کنم و این کار در حال انجام است. در اصل مجموعه شما دنبال یک زیاده خواهی است و اسم آن را فساد من نامیده.


پیام اینستاگرام رهبر انقلاب به آل سعود

صفحه اینستاگرام پایگاه اطلاع رسانی رهبر معظم انقلاب تصویر زیر را با این عبارت از مقام معظم رهبری منتشر کرده است: "این قضیه فراموش نخواهد شد و ملت ها به طور جدی آن را دنبال خواهند کرد و سعود یها نیز باید به جای فرافکنی و متهم کردن این و آن مسئولیت خود را بپذیرند و از امت اسلامی و خانواده های داغدار عذرخواهی کنند".

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار