مدیرعامل جامعه نابینایان البرزخواهان پیش بینی بودجه برای اجرایی شدن قانون حمایت ازحقوق معلولان در سال ۱۴۰۱شد و گفت: طبق این قانون مستمری یک معلول حداقل حقوق وزارت کار تعیین شده ولی اکنون عملا این مستمری ۳۵۰ هزار تومان است.
کد خبر: ۱۰۳۱۱۰۷
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۴ 27 February 2022

به گزارش «تابناک البرز» حمید امیدواری‌نیا تصریح کرد: جامعه نابینایان استان البرز حدود۲۲ سال است که فعالیت می‌کند و در حال حاضر بیش از ۹۰۰ عضو نابینا و کم بینا در استان دارد.

وی افزود: اکنون بیش از ۳۰۰۰ نابینا در استان حضور دارند که فقط یک سوم آن‌ها عضو جامعه نابینایان هستند. اگر دولت تصمیم به برون سپاری برخی خدمات نابینایان را داشته باشد با توجه به داشتن تخصص و توانایی و امکانات آن می‌توانیم به راحتی به آن بپردازیم.

وی به برخی خدماتی که برای نابینایان در جامعه نابینایان فراهم شده اشاره کرد وگفت: به جز بحث معیشتی که سعی می‌کنیم مشکلات برخی نابینایان را حل کنیم. موضوع آموزش  نابینایان در هر بخشی از جمله رایانه، گوشی‌های لمسی، آموزش استقلال نابینا مانند آموزش جهت یابی، شیوه عصا زدن و مسیر یابی و آموزش خط بریل انجام می‌شود.

وی با ابراز امیدواری از پیشرفت سوادآموزی در بین نابینایان تصریح کرد: بسیاری از اعضای ما دانش آموزان و دانشجویان هستند اگرچه برخی افراد مسن و بی سواد هم داریم.

وی تلاش دیگر جامعه نابینایان را دسترس پذیر کردن یک شهر برای فرد نابینا عنوان کرد و گفت: شاید ۱۰ درصد شهر برای معلولان دسترس پذیر باشد. در صورتی که باید فرصت برابر برای استفاده نابینایان ازامکانات شهر فراهم شود. ازهمین اکنون تقاضا دارم که جایگاه معلولان را در ایستگاه‌های متروی در حال ساخت کرج لحاظ کنند.

وی ادامه داد: جلساتی با مسئولان برای تسهیل تردد نابینایان در شهر داریم زیرا این یک اصل است که نابینایان هم بتوانند مانند دیگر افراد جامعه از امکانات برخوردار باشند.

امیدواری‎نیا با تاکید بر اجرایی شدن قانون حمایت از معلولان گفت: در تمام دنیا برای معلولان حقوقی قائل هستند. ما نیز خواهان اجرایی شدن قانون حمایت از حقوق معلولان هستیم که در سال ۹۶ مصوب شده است و درخواست داریم که این  دولت قانون را اجرایی کند.

وی اظهار کرد: تقاضا داریم در بودجه سال ۱۴۰۱، برای بندبند این قانون بودجه پیش‌بینی شود؛ به خصوص اجرای ماده ۲۷ این قانون که مستمری یک معلول را حداقل حقوق وزارت کار تعریف می کند ولی اکنون عملا این مستمری ۳۵۰ هزار تومان است و مابه التفاوت بسیاری وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار