کد خبر: ۱۰۳۱۴۶
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۴ 29 September 2015

رئیس اتاق بازرگانی استان البرز از فعالیت اغلب کارخانه‌های البرز با ظرفیت کمتر از ۲۰ درصد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، رحیم بنامولایی در نشست خبری با خبرنگاران که ظهر امروز در محل اتاق بازرگانی البرز برگزار شد، با اشاره به اینکه اتاق بازرگانی بازو مشورتی دولت محسوب می‌شود، اظهار داشت: نگاه دولت کنونی به اتاق بزرگانی نگاه خوب و مطلوبی است.

وی با بیان اینکه برگزاری همایش‌های مختلف نشان می‌دهد سطح آگاهی جامعه نسبت به گذشته افزون‌تر شده است، افزود: از 70 میلیون جمعیت کشور بالغ بر 3 میلیون نفر کارمند هستند این درحالی است که از جمعیت 120 میلیونی کشور ژاپن تنها 300 هزار نفر کارمند هستند.

رئیس اتاق بازرگانی البرز با اشاره به اینکه میزان بهره‌وری کارمندان در کشور ما 20 الی 30 دقیقه بیان شده است، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در سنوات اخیر تاکیدات فراوانی در راستای لزوم توجه به اقتصادی مقاومتی و تولید داخل داشته‌اند.

وی با تاکید بر اینکه توجه به اقتصادی مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری در اصل بها دادن به سرمایه‌گذاری داخلی است، تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی یک اقتصاد درون‌زا است که مانع از برون‌زایی این مهم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه باید تولیدات صادرات محور را مد نظر قرار دهیم، افزود: تحریم‌ها علاوه بر اینکه اثرات سویی برای کشور به همراه داشته است اما در عین حال فوایدی را برای کشور به وجود آورد که توجه به تولید و ظرفیت داخلی از جمله آن محسوب می‌شود.

بناولایی با بیان اینکه برای ورود سرمایه‌گذاران خارجی باید با برنامه‌ریزی دقیقی وارد عمل شد ، اظهار داشت: استفاده از برندهای خارجی در کلیه بخش‌های پوشاک، خوارک و لوزامی از این دست سبب بروز مشکلاتی در کشور شده است.

وی با اشاره به اینکه اقدامات بین‌المللی دولت سبب شده روابط جهانی کشور تا حد مطلوبی بهبود پیدا کند که این امر سبب خرسندی شده است، یادآور شد: امید است با برنامه‌ریزی در بخش بانکی کشور بتوان بحث صادرات خارجی از این حوزه مورد بررسی قرار گیرد.

وی با تاکید براینکه استان برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی باید دارای برنامه و استراتژی باشد که خوشبختانه این مهم تا حد خوبی اجرایی شده است، خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذران برای حضور در کشور باید دانش‌فنی و بازار خود را نیز همراه بیاورند و تنها به دنبال فروش محصولات به ما نباشند.

رئیس اتاق بازرگانی البرز با اشاره به اینکه باید به برند ملی توجه ویژه‌ای شود، تصریح کرد: باید بتوانیم به استانداردهای بین‌المللی نزدیک شویم و نسبت به ارتقاء کیفیت محصولات خود در سطح کشور اقدام کنیم.

وی با تاکید بر اینکه باید الگوی صحیح مصرف در کشور اجرایی شود و صرفا به دنبال مصرف‌گرایی نبود، اظهار داشت: باید چرخش پول در کشور صورت گیرد و از ایده‌های دانشجویان دارای فکر و اندیشه برای بهبود شرایط فعلی بخش صنعت و تولید استفاده کافی را برد.

بنامولایی با تاکید بر اینکه باید به دنبال تعامل صنعت و دانشگاه بیش از پیش بود، یادآور شد: باید به عنوان یک کشور اسلامی به دنبال ایجاد تجارت حلال در بازارهای جهانی باشیم چرا که این ظرفیت در کشور جمهوری اسلامی ایران وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه به سبب اینکه در کشور جمهوری اسلامی ایران کلیه مراحل ذبح بهداشتی اسلامی صورت می‌گیرد و کلیه محصولات موادغذایی و دارویی بر این اساس تولید می‌شود، افزود: باید به بخش تجارت حلال در کشور توجه ویژه‌ای داشت.

وی با اشاره به اینکه اغلب کارخانه‌های ما با ظرفیت کمتر از 20 درصد فعالیت می‌کنند، اظهار داشت: رونمایی از سایت جدید اتاق بازرگانی تا آخر مهرماه سال جاری تکمیل و راه‌اندازی می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی البرز با بیان اینکه باید به دنبال آزادسازی قیمت در کشور بود، افزود: در بخش صدور کارت بازرگانی برای شرکت‌هایی که در تهران ثبت شده‌اند اقداماتی خوبی صورت گرفته، به گونه‌ای که با تائید سازمان صنعت و معدن البرز این شرکت‌ها در استان البرز می‌توانند به ثبت برسند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار