امام جمعه طالقان مطرح کرد؛
امام جمعه طالقان گفت: این منطقه استعداد تبدیل شدن به قطب گردشگری را داشته و دارد و حتی می‌تواند میزبان مسابقات مختلف ورزشی باشد.
کد خبر: ۱۰۳۸۸۳۷
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۹ 12 April 2022

استعداد طالقان برای تبدیل‌شدن به قطب گردشگری منطقه/ فاضلاب داخل رودخانه و سد طالقان ریخته می‌شود

به گزارش «تابناک البرز» حجت‌الاسلام سید فضل‌الله حسینی اظهار کرد: ظرفیت‌های طالقان از نظر پذیرش گردشگران بسیار ظرفیت بالایی است و از طرف دیگر به خاطر داشتن خاک و آب مناسب و وسعت زیاد، همواره این منطقه مورد توجه مردم قرار گرفته است. قدمت بیش از هزار ساله مذهبی، هوا و مناظر طبیعی نیز در چشم‌انداز این منطقه بسیار مهم است. با این حال امکانات طالقان مناسب نیست.

وی در مورد تبدیل این منطقه به عنوان منطقه نمونه گردشگری افزود: در سال‌های گذشته توجه به این شهرستان بسیار کم بوده و به علت نبود زیرساخت‌های موجود در شهرستان، از نظر اقتصادی برخی از مردم دچار مضیقه هستند و بسیاری از جوانان منطقه بیکار هستند.

نبود زیرساخت‌های گردشگری در طالقان

امام جمعه طالقان ادامه داد: علاوه بر این به خاطر نبود همین زیرساخت‌های گردشگری بسیاری از گردشگران وارد باغ‌های مردم شدند که منجر به آسیب به باغ‌ها و حتی اقتصاد منطقه شده است.

وی با اشاره به پیگیری‌های انجام شده تصریح کرد: پیگیری‌هایی در این زمینه انجام شده ولی هنوز بسیاری از مسائل و مشکلات موجود است. متأسفانه متولیان امر، به دور محوطه سد فنس‌کشی کرده که چهره طبیعت را بسیار زشت کرده‌اند. از طرفی می‌توان با کاشت درختان و ایجاد پوشش گیاهی مانع از فرسایش خاک شده و از ورود گل و لای به رودخانه و سد جلوگیری کنند.

حسینی با اشاره به ناهنجاری‌های اخلاقی به وجود آمده در منطقه تأکید کرد: به خاطر نبود این زیرساخت‌ها، ناهنجاری‌های اخلاقی مختلفی مانند کشف حجاب و رها کردن زباله را در منطقه شاهد هستیم. در حالی که افراد قانون‌مداری که مایلند از منطقه استفاده کنند با حضور قانون‌شکنان نمی‌توانند از محیط لذت کافی را ببرند.

وی خاطرنشان کرد: به خاطر عملکرد نامناسب سازمان آب مشکلاتی در منطقه به وجود آمده است. به طور مثال فنسی که هزینه زیادی در سال‌های گذشته برای ایجاد آن صرف شده، امروز در برخی از نقاط توسط افراد غیرمسئول تخریب شده است.

امام جمعه طالقان گفت: فاضلاب نیز داخل رودخانه و سد ریخته می‌شود و برخی از افراد نیز داخل آب غرق می‌شوند که به خاطر گل و لای موجود در آب در بسیاری از موارد اجساد آن‌ها پیدا نمی‌شود. باید برای حل مشکل فاضلاب، شبکه انتقال فاضلاب و برای تثبیت خاک و جلوگیری از فرسایش آن و ریخته‌شدن گل و لای در سد، جنگلی مصنوعی را ایجاد کرد.

وی خاطرنشان کرد: برخی از امکانات و شرایط در کشورهای دیگر نیز وجود دارد ولی از همین شرایط به نحو احسن استفاده می‌کنند و به درآمدزایی می‌پردازند. اما متأسفانه برخی از مسئولین شهرستان تصمیمی برای اقدام و اصلاح ندارند. با اقداماتی مانند خصوصی‌سازی می‌توان بسیاری از این مشکلات را حل کرد و با نظارت و سخت‌گیری بر شرکت‌های خصوصی بهره‌برداری مناسبی را از این منطقه برای منطقه و اقتصاد کشور به ارمغان آورد.

امام جمعه طالقان ادامه داد: این منطقه استعداد تبدیل شدن به قطب گردشگری را داشته و دارد و حتی می‌تواند میزبان مسابقات مختلف ورزشی باشد. تفریحاتی مانند ماهیگیری در این منطقه به راه بیافتد. این در حالی است که امروز با ورود به طالقان شاهد انباشت زباله هستیم و در شهر و رودخانه پدیده آلودگی را مشاهده می‌کنیم.

وی متذکر شد: این موضوعات در مقاطع مختلف بسیار به مسئولین تذکر داده شده است ولی هنوز مشکلات پابرجاست و باید حل شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار