کد خبر: ۱۰۵۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۸ 04 March 2015

به گزارش تابناک ارومیه به نقل از اروم نیوز، محمد علیپور نماینده مردم ماکو، شوط، چالدران و پلدشت در گفت و گوی خبری گفت :اینکه بگوییم ساختمان تحریم ها فرو ریخته است اینطور نیست چراکه هنوز طرف های مذاکره تا به الان قبول نکرده اند بطور قانونی تحریم های موجود علیه ایران را لغو کنند اما می توانیم بگوییم شرایطی که قبل از شروع مذاکرات وجود داشت با حال حاضر فرق کرده است.

وی افزود: دستگاه دیپلماسی کشور باید با اقتدار از حق ملت ایران دفاع کند و نگذارد ذره ای از حق و حقوق ملت ایران تضعیف شود .

به گفته علیپور اقتصاد مقاومتی تنها راه عبور و غلبه بر تحریم ها است و اگر می خواهیم تحریم ها کم اثر و بی اثر شود باید از راهکارها و مطالبات مقام معظم رهبری غافل نشویم .

نماینده مردم ماکو، شوط، چالدران و پلدشت تصریح کرد: اینکه برخی از مسئولان امیدوار باشند که در اثر مذاکرات تحریم ها برداشته شود این یک اشتباه بزرگ است.

حجت الاسلام روح الله بیگی نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب نیز در خصوص مذاکرات هسته ای و تحریم هااظهار کرد: تحریم ها هیچ اثری بر اراده ملت ایران ندارد، "خشت اول چون نهد معمار کج تا ثریا می‌رود دیوار کج" یعنی با توجه به اینکه دیوار تحریم ها از اول از روی بد اندیشی و کنج اندیشی بنا شده است به همین خاطر مطمئنا روزی سرنگون خواهد شد.

حجت الاسلام روح الله بیگی تصریح کرد: تا زمانی که مسئولان مذاکره کننده کشورمان عزت و صلابت خود و کشور را طول روند برگزاری مذاکرات حفظ نمایند قطع یقین دشمنان عقب نشینی خواهند کرد ولی هر زمان که به استقبال غرب و شرق بروند شکست خواهند خورد.

وی افزود: لذا برای اینکه دشمنان ما را با نگاه عجز و ناتوان نبینند بایستی دستگاه دیپلماسی ایران صلابت، اقتدار وعزت نظام را حفظ کنند و هیچگاه دربرابر دشمنان گردن کج نکنند.

جواد جهانگیرزاده نماینده مردم ارومیه و عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی نیز در خصوص دور جدید مذاکرات هسته ای ایران و 5+1 گفت: ما به تیم مذاکره کننده خودمان اعتماد داریم اما به طرف مقابل از ابتدا هم هیچ اعتمادی نداشتیم.

جواد جهانگیرزاده افزود: تیم مذاکرات کننده ما بعد از جلسات متعدد برگزار شده با کشورهای غربی به توانایی های بالایی دست یافته و نگرانی های داخلی را بیش از گذشته درک می کند. بنابراین امیدوار هستیم در دور جدید مذاکرات نتایج مطلوب به دست آید.

وی تصریح کرد: مذاکرات همواره با فراز و فرودهایی همراه بوده و به نظر می رسد دور جدید در مسیر فرود باشد. این امید وجود دارد که با گذشتن از این مرحله، آینده روشنی در انتظار مذاکرات باشد.

جهانگیرزاده عنوان کرد: برداشته شدن یکجای تحریم ها بدون شک بسیاری از مشکلات را حل خواهد کرد. مذاکره کنندگان ما نیز به نمایندگی از ملت در مذاکرات حضور دارند و طبیعی است که باید دست آنها در مذاکره باز باشد تا شاهد نتایج ملموس تر باشیم؛ خیلی نباید نگران آینده شد چراکه هر رفتاری از سوی امریکایی ها در آینده می تواند با پاسخ از طرف ایران همراه باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار