کد خبر: ۱۰۵۴۹
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۹ 04 March 2015

به گزارش تابناک ارومیه به نقل از اروم نیوز، در ایران اولین و شایع ترین علت مرگ و میر در تمام سنین و در هر دو جنس، بیماری های قلبی- عروقی به خصوص بیماریهای عروق کرونر است و از کل 700 تا 800 مورد مرگ روزانه، 317 نفر به علت بیماریهای قلبی- عروقی می میرد که 166 مورد آن به علت سکته قلبی است .

مریم گل میرزایی کارشناس قلب و عروق، در مورد مهم ترین دلایل ابتلا مردم آذربایجان غربی به بیماری های قلبی می گوید: الگوی نامناسب زندگی در آذربایجان غربی مهم ترین دلیل ابتلا مردم این منطقه به بیماری های قلبی است. این در حالیست که با تغییر شیوه های زندگی و حذف رفتار های پر خطر میتوان شیوع این بیماری را تا 80 درصد کاهش داد.

وی معتقد است که مصرف سیگار، تغذیه نامناسب، کمبود میوه و سبزی در سبد غذایی، کم تحرکی و وزن اضافی از مهم ترین عوامل افزایش خطر ابتلا به این بیماری است.

این کارشناس قلب و عروق، کاستن از مصرف نمک، استفاده هفتگی ماهی، کاهش مصرف چربی و مواد قندی و ارائه آموزش های عمومی را از راه های کاهش و پیشگری از این بیماری میداند.

گل میرزایی در مورد راه های تشخیص سریع این بیماری می گوید: احساس فشار آزار دهنده، سنگینی یا درد در وسط قفسه سینه، مهمترین علامت بالینی در سکته قلبی است

این کارشناس قلب و عروق می افزاید: در استان آذربایجان غربی، بیماری های قلبی و عروقی با 43درصد، اولین و مهم ترین علت مرگ و میربه شمار می رود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار