سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست البرز گفت: بیماری که در حال حاضر باعث تلفات کل بزهای وحشی در منطقه حفاظت شده طالقان می شود ، طاعون نشخوارکنندگان کوچک است.
کد خبر: ۱۰۶۲۷۷۴
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۷ 21 August 2022

به گزارش «تابناک البرز» مجید درگی اظهار داشت‌: عکس‌هایی که در فضای مجازی با عنوان شیوع بیماری اکتیما در منطقه حفاظت شده طالقان منتشر می‌شود کذب است.

وی افزود: با بررسی کارشناسان اداره محیط زیست و متخصصان دامپزشکی استان در پایش‌‌های اخیر هیچ گونه بیماری با مشخصات اکتیما یافت نشده است.

درگی با اشاره به نوع بیماری که در حال حاضر در منطقه حفاظت شده طالقان شیوع پیدا کرده است، گفت: بیماری PPR یا طاعون نشخوارکنندگان کوچک بیماری قابل سرایت از دام اهلی به حیوانات وحشی است و در مکان‌هایی مشاهده می‌شود که دام اهلی دارای چراگاه مشترک با حیات وحشی هستند یا از آبشخورهای مشترک استفاده می‌کنند.

وی تصریح کرد: این بیماری با شروع ناگهانی تب، ریزش ترشحات از چشم و بینی، زخم دهان،تنگی نفس، اسهال بدبو و سرفه بروز می‌کند و دام مبتلا به شدت لاغر شده و تلف می‌شود.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست البرز گفت: ترشحات چشم، بینی، آب دهان و مدفوع حاوی مقادیر زیادی از ویروس این بیماری است و با انتشار در چراگاه باعث انتقال به سایر حیوانات می‌شود‌.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار