علی مهدوی گفت: متاسفانه طالقان از داشتن حق آبه سد محروم است در حالی که قزوین، تهران و البرز از سد طالقان بهره می برند.
کد خبر: ۱۰۶۴۲۱۹
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۱ 28 August 2022
جمعیت ۷۰ هزار نفری طالقان حق آبه ای از سد ندارند/ کوزه گر از کوزه شکسته آب می خورد
به گزارش «تابناک البرز» فرماندار طالقان گفت: سرانه هتلینگ استان البرز به واسطه طالقان افزایش پیدا کرده است.
علی مهدوی به لزوم ورود سرمایه گذاران به توسعه بوم گردی طالقان اشاره کرد و افزود: آماده سازی بسترهای گردشگری حائز اهمیت خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه باید گردشگری هدفمند در طالقان رونق پیدا کند، تصریح کرد: مردم به دلیل زندگی ماشینی مایل به اقامت در طبیعت هستند.
مهدوی تصریح کرد: یکی از اصلی ترین محورهای توسعه بهینه کردن محورهای مواصلاتی است اما ۸۰ کیلومتر محورهای روستایی طالقان خاکی اند.
وی با اشاره به اینکه توسعه مراکز بهداشتی و درمانی باید در طالقان مورد توجه قرار گیرد، گفت: مردم باید از وجود یک بیمارستان مطمئن باشند.
مهدوی افزود: ساخت بیمارستان طالقان طی چند ماه اخیر آغاز و ۵۰ میلیارد تومان اعتبار هم برای بهره برداری از آن پیش بینی شده است.
وی با اشاره به افتتاح بیمارستان ۳۲ تخت خوابی مذکور در یک سال و نیم آینده، اظهار داشت: تا پایان شهریور ۳۰ کیلومتر جاده آسفالت می شود.
مهدوی تصریح کرد: برای توسعه گردشگری، با اعتبارات سفر فروردین رئیس جمهور و بودجه ۱۴۰۱ باقیمانده جاده های روستایی آسفالت می شود.
وی گفت: برای جلوگیری از بحران سیل، ۲ پروژه عملیات آبخیزداری طالقان با اعتبار ۳ و نیم میلیارد تومان در هفته دولت افتتاح خواهد شد.
مهدوی افزود: طالقان از معضل ریزش و رانش، بحران جاده ای و پیچ های خطرناک رنج می برد و سال ۱۴۰۱ اعتبارات خوبی برای رفع آن دیده شد.
وی درباره معضل بی آبی در روستاهای وشته و نساء علیا اظهار داشت: شبکه قدیمی آبرسانی طالقان نیاز به اصلاح، ترمیم و بازسازی دارد.
مهدوی با اشاره به فرسودگی ۵۰ ساله شبکه مذکور، تصریح کرد: بخشی از آب روستاهای طالقان از چشمه های فصلی تامین می شود.
وی با اشاره به اینکه منابع آبی مذکور برای جمعیت محدود زمستانه پیش بینی شده است، گفت: در تابستان جمعیت چندبرابری را شاهدیم.
مهدوی افزود: اعتبار خوبی در بودجه ۱۴۰۱ برای بهینه سازی شبکه آبرسانی دیده شده و در حال رایزنی با وزارت نیرو برای جبران هستیم.
وی اظهار داشت: از وزارت نیرو، استاندار و نمایندگان البرز درخواست می شود حق آبه حق شرب از طالقان برای مردم بومی پیش بینی شود.
مهدوی با اشاره به اینکه متاسفانه طالقان از داشتن حق آبه سد محروم است، تصریح کرد: قزوین، تهران و البرز از سد طالقان بهره می برند.
وی گفت: با احداث هر استخر می توان ۴۰ هکتار باغ را در طالقان احیاء کرد، روستای خوران طالقان در حال حاضر قطب تولید گیلاس است.
مهدوی افزود: صاحب بن عباد اولین وزیر شیعه در ادوار گذشته و موسس اولین کتابخانه جهان اسلام طالقانی بوده و امروز این شهرستان کتابخانه ندارد.
وی در ادامه اظهار داشت: از بودجه ۱۴۰۱ اعتبار خوبی پیش بینی شده و طی یک سال آینده کتابخانه مجهزی در طالقان بهره برداری خواهد شد. 
مهدوی تصریح کرد: در سرشماری سال ۹۵ جمعیت زمستانه طالقان با ۱۸ هزار نفر ملاک قرار گرفته اما طی ۹ ماه سال به ۷۰ هزار نفر خدمات داده می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار