مسوول روابط عمومی شرکت آب منطقه ای استان البرز از گردشگران ، روستائیان و عشایر خواست با توجه به فعالیت سامانه بارشی از توقف در حاشیه رودخانه های دائم و فصلی این استان پرهیز کنند.
کد خبر: ۱۰۸۳۶۳۳
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۵ 24 December 2022

به گزارش «تابناک البرز» عباسعلی کیخایی گفت: براساس تجارب گذشته، گاهی مواقع بارش ها سبب بالا آمدن آب رودخانه های کرج ، طالقان ، برغان و کردان در استان البرز شده و حادثه ساز می شود.

وی افزود: با توجه به فعالیت سامانه بارشی از بامداد امروز در مناطق مختلف استان ، احتمال جاری شدن سیلاب در رودخانه های فصلی نیز دور از انتظار نیست.

کیخایی بیان کرد: شرکت آب منطقه ای استان البرز نیز اقدام به نصب تابلوهای هشداری در حاشیه ۲ رودخانه کرج و طالقان کرده است و انتظار می رود مردم از حضور در حریم این رودخانه ها خودداری کنند.

سیلاب هفتم مرداد ماه سال جاری در ارتفاعات شهرستان طالقان سبب نابودی ۷۰ دستگاه خودرو متوقف شده گردشگران در حاشیه یکی از رودخانه های فصلی این شهرستان شد.

این سیلاب نیز روستاهای پراچان، خیکان ، ناریان،حصیران ومرجان در شهرستان طالقان را در بر گرفت و خساراتی به واحدهای مسکونی روستایی وارد کرد.

تیرماه سال ۹۴ نیز جاری شدن سیلاب در منطقه سیجان واقع در حاشیه جاده کرج - چالوس سبب مرگ هشت نفر و نابودی ۱۰۰ دستگاه خودرو سبک و سنگین گردشگران شد.

همچنین شمار جانباختگان در اثر سیلاب های لحظه ای در رودخانه های کرج و طالقان طی سال های گذشته کم نبوده است و بر همین اساس شرکت آب منطقه ای البرز و دستگاه های امدادی قبل از بارش ها ضمن آماده باش ، هشدارهای لازم را در خصوص احتمال حوادث از طریق رسانه ها اطلاع رسانی می کنند.

طبق هشدار سطح نارنجی هواشناسی، البرز در روزهای شنبه و یکشنبه هفته جاری پربارش است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار