مدیرکل ثبت احوال البرز از انعقاد یک تفاهم‌نامه با بهزیستی برای تسهیل روند صدور شناسنامه کودکان کودکان مجهول‌الهویه خبر داد.
کد خبر: ۱۰۸۴۲۶۳
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۰ 28 December 2022

به گزارش «تابناک البرز» محمود محمدی به برنامه ریزی برای تسهیل در روند صدور شناسنامه برای آسیب دیدگان اجتماعی اشاره و اظهار کرد: در این خصوص تفاهم نامه‌ای با اداره کل بهزیستی البرز منعقد شده که بر مبنای آن روند صدور شناسنامه برای کودکان تحت پوشش این نهاد و کودکان مجهول الهویه تسهیل می‌شود.

وی ادامه داد: علاوه براین، روند صدور کارت ملی هوشمند برای افراد دارای معلولیت شدید و سالمندان نیز با اعزام تیم‌های سیار به مراکز نگهداری آنها در حال انجام است.

محمدی اضافه کرد: استفاده و بهره گیری از تکنولوژی به روز در راستای تحقق دولت الکترونیک بخشی از اهداف ثبت احوال استان است که بخشی از آن با صدور کارت ملی هوشمند وشناسنامه مکانیزه در حال انجام است.

این مسئول اضافه کرد: از ابتدای طرح جایگزینی کارت‌های جدید ملی تاکنون، بیش از یک میلیون و ۹۹۶ هزار  کارت در این استان صادر شده است.

وی ابراز کرد: متقاضیان کارت هوشمند ملی می‌توانند به صورت اینترنتی پیش ثبت نام خود را انجام داده و پس از اخذ نوبت در مهلت مقرر به دفاتر صدور کارت ملی هوشمند مراجعه کنند.

مدیرکل ثبت احوال البرز گفت: کارت هوشمند ملی به عنوان مقدمه ای برای ورود به جامعه اطلاعاتی، می تواند موجب توزیع عادلانه فرصت ها، کاهش بسیاری از هزینه های دولت، مردم و بنگاه‌ها شود.

محمدی در خصوص وضعیت صدور شناسنامه مکانیزه در سال جاری هم گفت: امسال ۷۹ هزار شناسنامه مکانیزه برای متقاضیان در استان البرز صادر شده و در زمان حاضر الزامی به تعویض شناسنامه‌های قدیمی وجود ندارد.

وی گفت: اکنون شناسنامه مکانیزه برای متقاضیان ۱۵ ساله، افرادی که شناسنامه آنها مفقود یا فرسوده است و یا افرادی که مشخصات سجلی آنها بر اساس آرا ی دادگاه و حل‌اختلاف ثبت‌احوال تغییر کرده باشد، صادر می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار