رئیس اداره حفاظت محیط زیست طالقان گفت: سرشماری زمستانه حیات وحش و پستانداران شاخص منطقه شکار ممنوع طالقان به مدت چهار روز در بیست منطقه این شهرستان اجرا می شود.
کد خبر: ۱۰۸۶۲۴۳
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۳ 08 January 2023

به گزارش «تابناک البرز» فلاح نژاد گفت: سرشماری پستانداران مناطق تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست استان البرز به عنوان اصلی ترین اقدام در مدیریت حیات وحش جهت دستیابی به حداقل جمعیت موجود علفخواران شاخص ، ترکیب جنسی و سنی هر یک از گونه ها و آگاهی از وضعیت زیستگاه ها و کمبودها، نارسائی ها و عوامل تهدید کننده حیات وحش و نهایتاً تجزیه و تحلیل داده ها و ارائه راهکارهای بهبود مدیریت از طریق پیمایش خطی مسیرهای با تراکم بیشتر گونه های مورد نظر نسبت به سایر نقاط ، اجرا می شود.

او افزود: این سرشماری با حضور پرسنل اداره حفاظت محیط زیست طالقان ، تعدادی از محیط بانان دیگر شهرستان های استان ، کارشناسان محیط زیست و تعدادی از دوستداران حیات وحش که در اکیپ های مختلف تقسیم شده اند , به ارتفاعات شهرستان اعزام می شوند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست طالقان گفت: همه ساله سرشماری زمستانه حیات وحش در اوایل دی ماه انجام می شود و امسال نیز بیش از سی نفر از محیط بانان ، کارشناسان و جوامع محلی در این طرح مشارکت دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار