سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فردیس گفت: بزرگترین سامانه تصفیه پساب معدنی استان در فردیس مورد بهره برداری قرار گرفت.
کد خبر: ۱۰۹۲۱۵۱
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۵ 12 February 2023

افتتاح بزرگترین واحد تصفیه پساب معدنی در فردیس

به گزارش «تابناک البرز» سعید سپهوند در مراسم افتتاح این سامانه تصفیه پساب که به تیکنر معروف است اظهار کرد: یکی از مهمترین موضوعاتی که می بایستی صنایع آب بر به آن توجه کنند بازچرخانی و استفاده مجدد از پساب است  که امروز شاهد افتتاح و بهره برداری نمونه بارزی از آن در معدن دشت بهشت هستیم.

وی بیان کرد: حسب بررسی های صورت گرفته پیش از این معدن شن و ماسه مذکور روزانه جهت شستشوی مصالح اقدام به استحصال آب می نموده که با بهره گیری از این تیکنر، استحصال آب آن به یک روز در هفته کاهش یافته است و از طرفی لجن جدا شده از پساب  می‌تواند مصارف کشاورزی و گلخانه ای  داشته باشد. 

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فردیس گفت: با توجه به تنش های آبی در استان و از طرفی افت سطح آب های زیر زمینی، لازم است صنایع آب بر توجه ویژه‌ای به استفاده مجدد از پساب داشته باشند و این در گرو ارزش گذاری واقعی آب است.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فردیس تصریح کرد: این سامانه تصفیه پساب معدنی با سرمایه تقریبی ۸۰ میلیارد ریال و در معدن دشت بهشت شهرستان مورد بهره برداری قرار گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار