امام جمعه فردیس گفت: بیمارستان دولتی فردیس بعد از ۱۱ سال از گذشت کلنگ‌زنی به زودی به بهره‌برداری می‌رسد اما خواست و مطالبه مردمی تحویل بیمارستانی با امکانات و تجهیزات لازم است.
کد خبر: ۱۰۹۲۱۵۶
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۱ 12 February 2023

به گزارش «تابناک البرز» حجت‌الاسلام سیدابراهیم حسینی با اشاره به موضوع تکمیل و تحویل بیمارستان فردیس گفت: شهرستانی با ۸۰۰ هزار نفر جمعیت یک بیمارستان دولتی ندارد و این موضوع باعث نارضایتی و گلایه‌مندی مردم شده است. توسعه یافتگی شاخص‌های مختلفی دارد و یکی از این شاخص‌ها توسعه شبکه بهداشت و درمان است و باید در این راستا زیرساخت‌های مورد نیاز مهیا و فراهم شود.

وی ادامه داد: نبود بیمارستان دولتی موجب شده است تا مردم برای انجام کارهای درمانی خود به شهرهای دیگر مراجعه کنند که در این بین هزینه‌های بالای درمان، حمل و نقل، تردد و… مشکلات و معضلات زیادی را برای آن‌ها ایجاد کرده است و حتی جان مردم نیز در خطر است. در برخی شرایط حتی آسیب‌های جدی به بیمار و خانواده وی وارد می‌شود.

امام جمعه فردیس افزود: از سال ۱۳۸۹ کلنگ ساخت بیمارستان بر زمین زده شد و در دولت قبلی اقدامات چندانی صورت نگرفت تا اینکه در دولت سیزدهم مقرر شد این بیمارستان به زودی افتتاح و به بهره‌برداری برسد. توقع و خواسته مردمی بر این است که حداقل با گذشت بیش از ۱۰ سال از زمان کلنگ‌زنی این مجموعه، در حال حاضر بیمارستان با تجهیزات و امکانات کامل در اختیار مردم قرار گیرد و باز هم کم و کاستی‌ها موجب نشود تا مردم این منطقه چندین سال دیگر در انتظار رفع کمبودها و نیازها باشند.

وی به سرانه آموزشی اشاره کرد و گفت: سرانه فضای آموزشی در فردیس استان البرز پایین است و باید در این راستا اقدامات اساسی انجام شود. در مدارس، آینده‌سازان این کشور تربیت می‌شوند لذا باید فضا و امکانات آموزشی به گونه‌ای باشد که همه دانش‌آموزان بتوانند از آن‌ها بهره‌مند باشند.

حسینی اظهار کرد: در هر کلاس درس می‌بایست ۲۰ تا ۲۵ نفر دانش‌آموز حضور داشته باشند اما این در حالی است که در مدارس فردیس البرز در هر کلاس ۴۰-۴۵ نفر دانش‌آموز گنجانده شده است. هر چند خیرین مدرسه ساز می‌توانند در این راستا حامی و کمک‌رسان باشند اما باز کفایت نمی‌کند و لازم است تا ظرفیت‌های ملی و استانی برای رفع این کمبود بسیج شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار