کد خبر: ۱۰۹۳۵۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۹ 10 October 2015

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان فردیس گفت: با توجه به اینکه مطالعه و کتاب نقش به سزایی در توسعه فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی جامعه دارد کودکان از سنین پایین آموزش ها و عادت ها را می آموزندو مهم ترین برنامه ریزی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی ازسنین کودکی است.

به گزارش ایرنا، گلشن شیرمحمدی روز شنبه در جشن روز جهانی کودک در کتابخانه علامه امینی شهرستان فردیس، افزود: فضای کتابخانه ها از نخستین محیط هایی است که می تواند زمینه ساز جذب همیشگی کودکان به کتابخانه ها باشد، اولین تجربه های مثبت و جذاب کودکان در کتابخانه بسیار مهم است.

وی افزود:ترویج فرهنگ کتابخوانی و بالابردن فرهنگ عمومی در جامعه از زیرساخت هایی است که باید از دوران کودکی به آن توجه کرد ترغیب همه جانبه کودکان به فضای کتابخانه و مطالعه، شاهد جامعه ای پویاتر و غنی تر خواهیم بود.

شیرمحمدی گفت: پدر و مادر، بهترین معلم کودک هستند که باید شوق مطالعه را در او تقویت کنند.

وی یادآور شد: همچنین در منازل باید محلی اختصاصی برای کتابخانه در نظر گرفته شود.

رییس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان فردیس گفت: تربیت نسلی پژوهشگر و فعال در عرصه علم و فن آوری که اساس توسعه یافتگی هر کشور است،مستلزم توجه به امر مطالعه است.

شیرمحمدی افزود: این کتابخانه برنامه های ویژه ای در هفته کودک و با هدف ایجاد فرهنگ کتابخوانی و جذب کودکان به مطالعه دارد.

وی اظهار داشت : مهارت قصه گویی به مادران از امروز به مدت یک هفته به صورت رایگان توسط کارشناس بخش کودک در این کتابخانه آموزش داده می شود .

وی ادامه داد : در هفته کودک عضویت کودکان در کتابخانه علامه امینی فردیس به صورت رایگان انجام می شود و همچنین در همین هفته یک نشست تخصصی کتابخوان برای کودکان برگزار خواهد شد و هریک کتاب هایی را که خوانده اند به دوستان خود معرفی خواهند کرد.

شیرمحمدی گفت: در بخش کودک کتابخانه علامه امینی فردیس 2500 عنوان کتاب و 15 نشریه مخصوص کودکان وجود دارد .

جشن روز جهانی کودک برنامه هایی شاد از قبیل اجرای نمایش عروسکی و شعرهای کودکانه ، برگزاری مسابقه و اهدای جایزه با هدف ایجاد فضایی شاد و مفرح و همچنین جذب کودکان به کتابخوانی اجرا شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار