کد خبر: ۱۱۰۰۳
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۰ 06 March 2015

به گزارش تابناک ارومیه به نقل از فارس،حجت‌الاسلام علی مصائبی مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی طی سخنانی اظهار داشت: خیمه‌های معرفت در امامزاده‌های آذربایجان غربی همزمان با فرا رسیدن بهار طبیعت و تعطیلات نوروزی برپا خواهد شد، تا از این رهگذر به سئوالات شرعی و ابهامات دینی اقشار مختلف مردم پاسخ مقتضی و مناسب داده شود.

وی با اشاره به استقرار یافتن روحانیان عالم و فرزانه در خیمه‌های معرفت، خاطرنشان کرد: همزمان با نو شدن طبیعت باید درراستای رشد و تعالی معنوی گام‌های موثری برداریم، که در این زمینه کارشناسان مذهبی و روحانیان نشان‌دهنده راه هستند.

مصائبی خاطرنشان کرد: با فرا رسیدن تعطیلات نوروز مسافران زیادی از مناطق مختلف به استان وارد می‌شوند، بنابراین برنامه‌ای با عنوان آرامش بهاری و یاس نبوی درراستای آماده‌سازی بقاع متبرکه و اماکن مذهبی برای بازدید مسافران داخلی و خارجی اجرا می‌شود.

ایشان برپایی خیمه‌های معرفت در امامزاده‌ها، برگزاری مراسم در لحظه تحویل سال نو در بقاع متبرکه شاخص و قرائت دعای تحویل سال نو را از جمله برنامه‌ها برشمرد، ادامه داد: معمولا مسافران و مردم بومی در ایام تعطیلات بخشی از اوقات فراغت خود را در اماکن دینی تاریخی سپری می‌کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی در ادامه گفت :آیت‌الله میرزا ابراهیم خویی از نظر علمی در مرتبه بالا، ارزنده و تحسین‌برانگیزی قرار داشته‌اند،اما متاسفانه نه‌ تنها وی بلکه بسیاری از نام‌آوران و نخبگان علوم دینی در آذربایجان غربی مورد غفلت قرار گرفته‌اند.

مصائبی گفت: علاوه بر تالیف 10 جلد کتاب در موضوع‌های مختلف، شرح نهج‌البلاغه، حاشیه علی‌فرائدالاصول، شرح شرایع‌الاسلام و مخلص بحارالانوار از جمله تالیفات دیگر وی محسوب می‌شود.

وی افزود:بیش از 20 مورد وقف توسط علماء بزرگ در آذربایجان غربی انجام گرفته است از جمله، آیت‌الله میرزا عزیزالله خسروی در خوی واحد مسکونی خود را وقف کرد، که اکنون منزل وی به کتابخانه‌‌ای جهت استفاده اقشار مختلف مردم تبدیل شده است.

این کارشناس مذهبی با اشاره به برگزاری همایش درراستای بزرگداشت یاد و حفظ راه آیت‌الله میرزا ابراهیم خویی، ادامه داد: دبیرخانه همایش مورد اشاره برای انجام هماهنگی‌های مورد نیاز و پاسخگویی به سئوالات شرکت‌کننده‌ها در اداره اوقاف و امور خیریه خوی مستقر شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار