مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز بر ضرورت ساماندهی و ایمن‌سازی کانال‌های انتقال آب در البرز به خصوص کانال کردان تأکید کرد.
کد خبر: ۱۱۰۴۳۶۵
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۷ 09 May 2023

ایمن‌سازی کانال‌های انتقال آب در البرز به خصوص کانال کردان ضروری است/ غرق شدن یک زوج جوان

به گزارش «تابناک البرز» منوچهر غفاری با اشاره به ضرورت ساماندهی کانال های انتقال آب سطح استان اظهار کرد: یکی از خطرسازترین این کانال‌ها، کانال ۴۰ کیلومتری کردان است که آب رودخانه کردان را از کوه‌های شمال کوهسار برای مصارف کشاورزی به شرق کرج انتقال می‌دهد.

وی ادامه داد: با توجه به وضعیت ناایمن این کانال، هر از چندگاهی اخباری مبنی بر غرق شدگی در این مسیر می‌شنویم که واقعا نگران کننده است که آخرین مورد آن غرق شدن یک زوج جوان در جمعه اخیر بود.

وی افزود: با توجه به اینکه برخی باغات به صورت غیرقانونی به سمت این کانال مسیر تردد ایجاد کرده‌اند و این کار احتمال وقوع حادثه را چندبرابر می‌کند؛ بنا شده آب منطقه‌ای استان نسبت به ایمن سازی و رفع خطر این کانال اقدام کند.

غفاری تصریح کرد: در گام اول باید نسبت به رفع معارضینی که در حاشیه کانال مستحدثاتی ایجاد کرده‌اند اقدام شود و بعد از آن نقاطی از این کانال که کثرت تردد دارد، ایمن سازی شود.

این مسئول توضیح داد: البته به جز کردان، کانال‌های انتقال آب دیگری هم در استان وجود دارند که باید به ترتیب اولویت ایمن سازی شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار