کد خبر: ۱۱۰۶۵۹
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۱ 12 October 2015

قائم مقام کمیته انتخابات اصلاح طلبان کشور هماهنگی همه مجموعه‌های اصلاح طلبان را زیر نظر رئیس دولت اصلاحات محقق دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه البرز، یدالله طاهر نژاد، شامگاه روز گذشته(19مهر)، در نشست هم اندیشی احزاب و فعالین سیاسی استان البرز گفت: به عنوان قائم مقام کمیته انتخابات اصلاح طلبان کشور از سال گذشته تا کنون تمامی تلاش خود را صرف کرده‌ام تا کمیته انتخابات و شورای هماهنگی اصلاح طلبان کشور بدون هماهنگی با سایر بخش‌های اصلاح طلبی به پیش نرود.

وی افزود: در استان‌ها نیز اجازه نداده‌ایم که در میان همفکران اصلاح طلب اختلافی پیش بیاید و با این اقدامات در دو هفته گذشته موفق شدیم شورای هماهنگی جبهه اصلاحات و کمیته راهبردی که خود زیر نظر شورای مشورتی قرار داشت را در راس واحدی تحت عنوان شورای عالی اصلاح طلبان تعریف کنیم.

قائم مقام کمیته انتخابات اصلاح طلبان کشور با اشاره به دستاوردهای این انسجام تصریح کرد: بنابراین تمام مراحل انتخابات از تهیه لیست واحد، عملیات اجرایی و نظارت بر انتخابات زیر نظر شورای عالی اصلاح طلبان انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: بنا به دستور رئیس دولت اصلاحات که هماهنگی مجموعه جریانات اصلاح طلبی را زیر نظر دارد علاوه بر شورای هماهنگی جبهه اصلاحات و کمیته راهبردی شورای مشورتی چهار حزب اصلاح طلب دیگر هم به این مجموعه خواهد پیوست تا در انتخابات اسفند 94 شاهد اختلاف، افتراق و عدم انسجام نباشیم.

طاهر نژاد در ادامه به تجربه انتخابات 92 اشاره کرد و گفت: در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 برخی از اصولگرایان معتدل نیز به ما پیوستند اما با اختلاف ناچیز هفت دهم درصدی پیروز انتخابات شدیم و این نشان می‌دهد که اگر همه ما با هم باشیم هم کم هستیم.

این عضو ارشد حزب کارگزاران سازندگی یادآورشد: پس خواهش ما از تمامی فعالین، احزاب و شوراهای هماهنگی که در برخی از استان‌ها شکل گرفته این است که تلاش کنند و بدانند اگر انسجام و اتحاد نداشته باشیم نتایج بدی به بار خواهد آمد.

طاهرنژاد خاطرنشان کرد: اصلاح طلبان به آن درجه از عقلانیت و خرد رسیده‌اند که در انتخابات 92 با برخی از اصولگرایان معتدل ائتلاف کردند و آنها را از بدنه اصولگرایی جدا کردند پس چرا نتوانیم با خود نیز اتحاد داشته باشیم و بخش زیادی از کرسی‌های مجلس را به دست آوریم.

قائم مقام کمیته انتخابات اصلاح طلبان کشور با یادآوری تجربه دولت نهم و دهم گفت: ما به دنبال کسب قدرت صرف نیستیم بلکه به دنبال آن هستیم که قدرت به دست کسانی نیافتد که کشور به بیراهه رود و آن تجربیات سال‌های گذشته تکرار شود.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به پرونده فساد در دولت قبل اشاره کرد و گفت: دولت تدبیر و امید تا کنون بنا به ملاحظات و توصیه بزرگان نخواسته به طور کامل پرونده فساد در دولت قبل را واکاوی و در مورد آن صحبت کند اما اگر روزی این کتاب ورق بخورد قطعا سطور دردناکی از آن نمایان خواهد شد.

طاهرنژاد افزود: دولت نمی‌خواهد در این اوضاع سخت معیشتی مردم و گرفتاری، فقر و بیکاری به پرونده دولت قبل بپردازد ولی حتما پرونده‌های بزرگ رسیدگی خواهد شد.

عضو شورای مرکزی کارگزاران سازندگی از پرونده بابک زنجانی گفت و تاکید کرد: از زمان اکتشاف نفت در ایران تا سال 93 به مدت یک قرن شرکت ملی نفت ایران به هیچ ایرانی نفت خام نفروخته است حتی در قبال پول نقد اما چطور می‌شود که یک نفر مثل آقای زنجانی دو میلیارد و 700 میلیون یورو نفت خام کشور را بدون ارائه هیچگونه مدرکی به فروش می‌برد.

وی افزود: جالب‌تر از آن واکنش رسانه‌های اصولگرا به اقدام دولت تدبیر و امید به معرفی چنین پرونده‌ای بود به طوری که این رسانه‌ها مدعی‌اند که بابک زنجانی در دولت سازندگی و اصلاحات ریشه دارد و این چیزی جز فرافکنی نیست.

این فعال سیاسی در ادامه گفت: این فقط یک نمونه از پرونده دولتی است که ادعای پاکدستی و همنشینی با اولیای خدا را داشت است و پرونده‌هایی چون امیرمنصور آریا و پدیده و .. نیز وجود دارد.

طاهرنژاد به قصور اصلاح طلبان در بروز چنین اتفاقاتی در سال‌های قبل اشاره کرد و یادآورشد: اصلاح طلبان هم در این خروجی نقش دارند زیرا اگر در آن موقعیت حساس تاریخ کشور انسجام خود را حفظ می‌کردیم و با کاندیدای واحد وارد انتخابات می‌شدیم قطعا چنین اتفاقاتی رخ نمی‌داد.

وی در پایان گفت: ما باید مسئولیت خود را در اتفاقی که کشور همچنان و حتی تا سال‌های آینده تاوان آن را پس می‌دهد بپذیریم و تلاش کنیم تا چنین اتفاقی دیگر تکرار نشود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار