گزارش‌های رسیده نشان می‌دهد از روز جمعه در برخی مناطق تهران و کرج موضوع قطعی آب و یا افت فشار رخ داده و تأمین آب شرب شهروندان با مشکل رو به رو شده است. به نظر می‌رسد این مشکل به دنبال حادثه جاده چالوس رخ داده و تلاش‌ها برای مرتفع کردن آن ادامه دارد.
کد خبر: ۱۱۰۹۷۷۲
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۱ 12 June 2023

قطعی آب در برخی نقاط تهران و کرج؛ دلیل بروز مشکل چیست و چه زمانی مرتفع می‌شود؟

به گزارش «تابناک البرز» از روز شنبه تماس‌های مکرر مردمی با رسانه‌ها مبنی بر قطعی آب و یا افت فشار آغاز شده و بیانگر ایجاد مشکل جدی در تأمین آب شرب برخی مناطق پایتخت به ویژه در غرب تهران و شهر کرج است.

سیلاب جمعه ۱۹ خرداد قسمتی از جاده چالوس را تخریب و برخی تونل‌های این مسیر را پر از گل و لای کرد و بروز برخی مشکلات فنی در انتقال آب از خروجی سد کرج بر اثر این سیلاب‌ها به تصفیه‌خانه‌های شهر تهران علت قطعی آب در غرب تهران است.

در همین رابطه مهدی عسگری نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی گفت: در پی سیلاب و گل آلود شدن آب رودخانه سهمیه آب شرب شهرستان از سد کرج کاهش جدی پیدا کرده و قطعی آب گسترده در برخی مناطق را در پی داشته به گونه ای که در روزهای گذشته در برخی محلات ۱۰ تا ۲۰ ساعت با قطعی آب مواجه بودیم.

نماینده مردم کرج ، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: به دلیل اینکه شهرستان کرج و پردیس مخزن آب شرب به میزان کافی ندارد با قطعی های مکرر آب مواجه هستیم بنابراین از وزارت نیرو می خواهیم به سرعت ورود و این مشکل را برطرف کند..

مستند به این خبر تلاش‌های شبانه روزی تیم‌های عملیاتی برای مرتفع کردن سریع مشکل ادامه دارد و با توجه به افت ایجاد شده در مخازن به دلیل مصارف بالای مردم و همچنین کاهش ورودی‌ها، همزمان با حل مسئله زمینه افزایش تراز مخازن مهیا شده و شبکه آب با گذشت زمان به صورت کامل پایدار خواهد شد.

در این بین صرفه‌جویی در مصرف آب با توجه به شرایط یاد شده میتواند در پایدار شدن هرچه سریع‌تر شبکه آبرسانی موثر باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار