مدیرکل هواشناسی البرز گفت: طی ۲۰ سال گذشته محدوده البرز در گستره خشکسالی قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۱۱۸۰۷۱
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۰ 03 August 2023
به گزارش «تابناک البرز» آرش بهاروند احمدی گفت: آخرین الگوهای پیش‌یابی هواشناسی حاکی از ادامه روند افزایش دما است.
مدیرکل هواشناسی البرز با اشاره به افزایش دما در نیمه جنوبی استان، افزود: اشتهارد، نظرآباد، فردیس و کرج تا روز جمعه شاهد بیشترین افزایش دما خواهند بود.
بهاروند دما را بالای ۴۱ درجه سانیتگراد پیش‌بینی کرد و اظهار داشت: به دلیل بالا بودن رطوبت در این روزها، دمای احساسی بالاتر از دمای واقعی است. 
وی تصریح کرد: از روز جمعه به بعد روند مذکور معکوس شده و روز شنبه دمای کمینه ۲ الی ۴ درجه کاهش پیدا خواهد کرد و تا پایان هفته آینده ادامه دارد.
بهاروند ادامه داد: این دماها بی‌سابقه نیست و برای فصل تابستان طبیعی است، چرا که روز گذشته اشتهارد دمای ۴۱.۵ درجه سانتیگراد را تجربه کرد.
وی گفت: در دوره آماری اشتهارد، ۵ سال پیش دمای ۴۴.۷ درجه را هم شاهد بوده‌ ایم، لذا تا دهم شهریور انتظار امواج گرمایی را به این شکل خواهیم داشت.
مدیرکل هواشناسی البرز افزود: افزایش دمایی که در طول ۳۰ سالِ گذشته داشتیم دو برابر ۳۰ سال قبل از آن بوده و کم‌بارشی هم گستره خشکسالی را افزایش داده است.
وی با اشاره به اینکه خشکسالی طی ۲۰ سال اخیر بیشتر از سال‌های گذشته است، اظهار داشت: طی ۲۰ سال گذشته محدوده البرز در گستره خشکسالی قرار دارد.
بهاروند ادامه داد: پیش‌بینی‌های فصلی هواشناسی برای پائیز امسال، بارندگی‌های به هنگام را نشان می‌دهد و بارش طبیعی را هم برای پائیز و زمستان تجربه می‌کنیم.
ستاره احمدی
برچسب ها: هواشناسی ، خشکسالی ، البرز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار