رییس اداره بیمه سلامت شهرستان ساوجبلاغ از اجرای طرح پوشش بیمه سلامت برای پنج دهک اول این شهرستان، چهارباغ و طالقان به صورت رایگان خبرداد.
کد خبر: ۱۱۱۹۲۸۶
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۳ 09 August 2023

به گزارش «تابناک البرز» حسین زارعکار اظهار کرد: بیمه سلامت دارای چهار صندوق حمایتی بوده که شامل صندوق بیمه کارمندان دولت، بیمه روستایی، بیمه سایر اقشار و بیمه ایرانیان است .

وی اضافه کرد: صندوق بیمه ایرانیان مشمول کسانی می‌شود که هیچ نوع پوشش بیمه ای ندارند و فاقد شغل است.
وی گفت: در دولت سیزدهم پنج دهک یارانه ای به صورت کاملا رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند و دهک های ۶ تا ۱۰ با واریز مبالغ اندکی به صورت سالانه می‌توانند از خدمات درمانی تحت پوشش بیمه سلامت استفاده کنند.
زارعکار اظهار کرد: پنج دهک دوم هرکدام به ترتیب دهک ۶ مبلغ ۲۸۷هزارتومان، دهک هفت مبلغ ۴۳۰ هزارتومان، دهک هشت مبلغ ۵۷۴ هزارتومان، دهک ۹ مبلغ ۷۱۷ هزارتومان و دهک ۱۰ مبلغ یک میلیون ۴۳۵ هزارتومان به صورت سالانه پرداخت کنند.
وی بیان کرد: تمام مراکز درمانی دولتی و دانشگاهی آماده ارائه خدمت به کسانی هستند که تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند و مددجویان بهزیستی، کمیته امداد و روستائیان که ارجاع می شوند ۹۵درصد از هزینه های بستری آنها شامل پوشش بیمه سلامت می‌شود و ۵درصد باقیمانده از طرف وزارت بهداشت پرداخت می‌شود.
رییس اداره بیمه سلامت با اشاره به هزینه های درمانی بیماری های خاص و صعب العلاج گفت: در بخشنامه ابلاغی در دولت سیزدهم تمام بیماران خاص و صعب العلاج در سامانه pcp نشان دار می‌شوند و خدمات درمانی به صورت ۱۰۰درصد رایگان دریافت می‌کنند.
زارعکار گفت: تمام مددجویان بهزیستی در شهرستان های ساوجبلاغ، طالقان و چهارباغ که دارای بیماری خاص بودند را نشان دار کردیم تا بتوانند از خدمات درمانی و دارویی به صورت رایگان بهرمند شوند.
وی افزود: تعداد ۱۷ هزار نفر در ساوجبلاغ، ۱۳هزار نفر در چهارباغ و ۲هزارنفر از روستائیان در شهرستان طالقان تحت حمایت پوششی بیمه سلامت هستند.
وی گفت: شهروندان شهری و روستایی می‌توانند از طریق کد دستوری( #۱۶۶۶*) استعلام بیمه ای خود را بگیرند و در صورت نداشتن هیچ نوع بیمه ای می‌توانند با مراجعه به سایت csp.ihio.gov.ir به صورت غیرحضوری برای استفاده از خدمات بیمه سلامت ثبت نام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار