مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر چهارمحال و بختیاری گفت: پس از ۴۰ ساعت تلاش تیم‌های امدادی در مناطق صعب‌العبور ارتفاعات سبزکوه منطقه تنگ زندان ۶ دره‌نورد از اهالی استان فارس نجات یافتند.
کد خبر: ۱۱۲۷۱۰۰
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۵ 19 September 2023

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری به نقل از روابط‌عمومی جمعیت هلال‌احمر چهارمحال و بختیاری مسعود مثنوی گفت: پس از ۴۰ ساعت تلاش تیم‌های امدادی در مناطق صعب‌العبور ارتفاعات سبزکوه منطقه تنگ زندان ۶ دره‌نورد از اهالی استان فارس نجات یافتند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر چهارمحال و بختیاری ادامه داد: با اطلاع مرکز eoc جمعیت استان در روز ۲۵ شهرویورماه مبنی بر مفقود شدن ۶ نفر در منطقه تنگ زندان بلافاصله تیم عملیاتی پایگاه امداد و نجات کوهستان کلار شهرستان بروجن به همراه سه تیم پشتیبان به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: تیم‌های عملیاتی هلال‌احمر پس ارزیابی صحنه حادثه و پس از ۴۰ ساعت جست‌وجو در دره‌ها و مناطق صعب‌العبور موفق به پیدا کردن ۶ فرد گرفتار شدند و پس از دسترسی به آن‌ها یکی از افراد از ناحیه کمر و پا مصدوم شده بود و قادر به حرکت نبود.

مثنوی اضافه کرد: سایر افراد گروه به دلیل عدم آشنایی به منطقه گم شده بودند که پس از انجام اقدامات پیش بیمارستانی توسط نجات‌گران و با استفاده از تجهیزات کامل کوهستان و به وسیله بسکت و پس از ساعت‌ها کوهپیمایی و عبور از صخره‌ها به محل امن و سپس توسط آمبولانس و خودرو‌های امدادی به بروجن منتقل شدند.

وی گفت: در این تلاش ۴۰ ساعته، سه نفر نجاتگر کادر، ۱۴ نفر نجات‌گر داوطلب تخصصی کوهستان، ۲ دستگاه آمبولانس و سه دستگاه خودرو کمک‌دار به کار گرفته شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار