رئیس بهینه سازی شرکت گاز استان البرز گفت: بر اساس قانون، ساختمان‌هایی که دارای موتورخانه هستند باید هر سال معاینه فنی اخذ کنند ولی متاسفانه در این زمینه کوتاهی شده و اقدام جدی در این خصوص صورت نگرفته است.
کد خبر: ۱۱۲۹۱۲۳
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۳ 30 September 2023

به گزارش «تابناک البرز» اسدالله جهان بکام اظهار کرد: بهینه سازی موتورخانه‌ها از اواخر خرداد شروع شده و باید در مجموع ۲۰ هزار موتورخانه در استان به طور کامل تعویض شود.

این مسئول توضیح داد: بنا شده امسال سه هزار موتورخانه را بهینه سازی و ۵۰۰ موتور خانه را هم هوشمند سازی کنیم.

وی با تاکید بر اهمیت بهره وری و بهینه سازی مصرف سوخت ادامه داد: بهینه سازی، کاهش مصرف گاز نیست و به معنای درست مصرف کردن است.

این کارشناس با اشاره به کاهش ۲۳ درصدی هدر رفت گاز از طریق طرح بهینه سازی ابراز کرد: در ساختمان‌ها و مجتمع‌های مسکونی بیشترین هدر رفت انرژی وجود دارد به همین دلیل  مصوبه شورای ملی اقتصاد به تازگی طرح جایگزینی بخاری‌های فرسوده را ابلاغ کرده است.

این کارشناس صنعت گاز ضمن ابراز نگرانی از ناترازی تولید و مصرف گاز در کشور اضافه کرد:  بین تولید و مصرف انرژی گاز در کشور هیچ ترازی وجود ندارد و کارشناسان انرژی برای ایجاد تعادل راه حل‌های مختلفی پیشنهاد دادند که قطع گاز صنایع در روزهای سرد سال از جمله آن پیشنهادات بود که به نوبه خود ضرر و زیان زیادی را به دنبال داشته است.

جهان بکام بیان کرد: باید فرهنگ مصرف بهینه گاز در بخش‌های مختلف نهادینه شود تا ناچار به قطعی گاز صنایع که بخشی از چرخ اقتصاد کشور را به حرکت در می آورند نباشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار