سرزمین گرفتار خشکسالی چهارمحال و بختیاری و زمین‌های خشک استان در آبانماه همچنان چشم به بارش‌های آسمان دارد.
کد خبر: ۱۱۳۵۷۹۵
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۹ 03 November 2023

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، بارش‌های روز‌های پایانی هفته دوم آبانماه در چهارمحال و بختیاری آنقدر نبود که بتواند خشکسالی تابستان امسال را جبران کند.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: فعالیت سامانه بارشی در استان به تناوب تا روز یکشنبه هفته سوم آبانماه ادامه می‌یابد و در ارتفاعات با بارش برف و در سایر نقاط باران به همراه دارد.

معصومه نوروزی روز جمعه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: این سامانه بارشی که روز سه‌شنبه به تدریج در استان فعال شد تا صبح روز جمعه در شهرکرد ۲ میلیمتر، در بروجن ۸.۷ میلیمتر، لردگان ۶ میلیمتر، کوهرنگ ۲۳ میلیمتر، اردل سه میلیمتر، فارسان ۵.۱ میلیمتر، سامان ۱۰ میلیمتر، بن ۱۱ میلیمتر، شلمزار ۱.۳ میلیمتر، فرخشهر ۴.۴ میلیمتر، مال‌خلیفه ۱۲.۴ میلیمتر، سورشجان ۴.۳ میلیمتر، بلداجی ۷.۹ میلیمتر، دوآب صمصامی ۱۵.۲ میلیمتر، بازفت ۱۸.۵ میلیمتر، لیرابی ۲.۷، آلونی ۶.۴ میلیمتر و ایلبگی ۹ میلیمتر باران به همراه داشته است.

وی ادامه داد: علاوه‌بر بارش برف و باران تا روز یکشنبه تندباد‌های لحظه‌ای، رعد و برق، مه گرفتگی و کاهش دید افقی نیز پیش‌بینی می‌شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: خطر آبگرفتگی معابر و مسیل‌ها و خسارات ناشی از تندباد‌های لحظه‌ای در این مدت دور از انتظار نیست.

نوروزی یادآور شد: نیمه غربی و شمالی استان از جمله کوهرنگ، فارسان، بن، سامان و شهرکرد بیش از دیگر نقاط استان تحت تاثیر این سامانه قرار دارد.

به گزارش ایرنا، با پایان یافتن سال آبی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ چهارمحال و بختیاری شانزدهمین سال متوالی خشکسالی خود را پشت سر گذاشت.

اگر چه در سال آبی که گذشت بارش برف در استان تا حدی بهبود یافت و موجب جاری شدن برخی چشمه‌ها شد، اما این بارش‌ها در مقایسه با میانگین بلندمدت ۳۲ میلی‌متر کاهش دارد.

چهارمحال و بختیاری سرچشمه ۲ رودخانه زاینده‌رود و کارون و بخشی از رودخانه دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.
منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار