دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز گفت که ضمن مقابله با تغییر کاربری 120 هکتار از اراضی در معرض تغییر کاربری در آسارا، 10 جاده اختصاصی ایجاد شده نیز قلع و قمع شد.
کد خبر: ۱۱۴۰۰۷۲
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۲ 26 November 2023

به گزارش «تابناک البرز» حسن مددی با اعلام جزئیات اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغها، در محدوده شهر آسارا بیان کرد: حسب بررسی‌های انجام شده بخشی از اراضی زراعی و باغی روستاهای «سر زیارت» و «سیجان» در معرض تغییر کاربری غیرمجاز قرار داشت که با ورود به موقع حسب گزارش جهاد کشاوری شهرستان کرج از ادامه عملیات سوء استفاده گران به منظور قطعه بندی اراضی و فروش آن‌ها پیشگیری شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز با اشاره به اینکه عوامل تغییر کاربری برای تسریع در اقدامات خود اقدام به ایجاد 10 جاده اختصاصی کرده بودند متذکر شد: با ورود به موقع در مورد 65 مورد قطعه بندی، بناها و فضاهای سر پوشیده به تعداد 14 مورد، محوطه سازی 12 مورد، دپوی مصالح 8 مورد، و چندین استخر، اقدامات قانونی انجام و 10 جاده اختصاصی ایجاد شده برای اراضی زراعی نیز قلع و قمع شد.

مددی وسعت اراضی اعمال قانون شده در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها را بیش از 120 هکتار بیان کرد و گفت: ارزش این اراضی طبق بررسی‌های کارشناسی بیش از هشت هزار و چهارصد میلیارد تومان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار