کد خبر: ۱۱۴۱۲۹
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۳ 18 October 2015

فرماندار ساوجبلاغ با بیان اینکه 100 دستگاه‌ حفاری غیرمجاز در شهرستان ساوجبلاغ کشف شده است، گفت:‌ بیشترین کشفیات دستگاه‌های حفاری غیرمجاز در این شهرستان بوده که 6 ماه توقیف شده و جریمه می‌شوند.

ابوالقاسم پالیزگیر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرج، با اشاره به اینکه در منطقه کاوش شهرستان ساوجبلاغ که بیش از 12 واحد صنعتی بزرگ وجود دارد، با مشکل تردد خودروهای سنگین مواجه هستیم، اظهار داشت:‌ این مشکل به ویژه برای شرکت مپنا که حائز اهمیت بالایی است قابل توجه است.

وی با بیان اینکه در جلسه‌ای مقرر شد راه‌های دسترسی به مجموعه کاوش به صورت قانونی، استاندارد و ایمن انجام شود، افزود: بر اساس هماهنگی‌های انجام شده در 2 ماه آینده، 2 خروجی از اتوبان کرج-قزوین و ینگه امام که ناحیه شهری ینگه امام، روستاهای بالادست، منطقه شهر جدید هشتگرد و دانشگاه پیام نور هشتگرد را پوشش می‌دهد ایجاد تا مشکلات این مناطق رفع شود.

فرماندار ساوجبلاغ با اشاره به بحث پرکردن چاه‌های غیرمجاز که در دستور کار قوه قضائیه قرار گرفته، تصریح کرد:‌ حدود 4 هزار چاه غیرمجاز در ساوجبلاغ وجود دارد که سال گذشته به اذعان مسئولان وزارت نیرو بیشترین آمار مسلوب المنفعه کردن چاه‌های غیرمجاز مربوط به شهرستان ساوجبلاغ بود.

وی گفت: بیشترین کشفیات دستگاه‌های حفاری غیرمجاز در شهرستان ساوجبلاغ بوده که تعداد آن‌ها حدود 100 دستگاه است که 6 ماه توقیف شده و جریمه می‌شوند.

پالیزگیر با بیان اینکه تاکنون بالغ بر 280 چاه غیرمجاز پر شده است، اظهار داشت: به شدت به دنبال این هستیم که چاه‌های غیرمجاز که آب‌بری آن‌ها زیاد بوده و برای فعالیت‌هایی نظیر مسائل تفریحی استفاده می‌شود را پر کنیم.

وی با اشاره به اینکه حدود 200 واحد کشاورزی در شهرستان ساوجبلاغ وجود دارد که چاه‌های آن‌ها برای سال‌های گذشته اما فاقد مجوز هستند، گفت: این چاه‌ها در رده چاه‌های غیرمجاز قرار نمی‌گیرند چراکه در سامانه امور آب منطقه‌ای استان البرز ثبت‌نام کرده‌اند و در حال ساماندهی بوده و مجوز آن‌ها در حال صدور است.

فرماندار ساوجبلاغ بیان کرد: در صورتی که این تعداد از مجموع چاه‌های غیرمجاز موجود در شهرستان کاسته شود، آمار چاه‌های غیرمجاز این منطقه به 3 هزار حلقه می‌رسد که برنامه‌ریزی برای برخورد و پر کردن آن‌ها در دستور کار قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار