کد خبر: ۱۱۴۱۶۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۹ 18 October 2015

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز گفت: عزاداری سرور و سالار شهیدان تأثیر جهانی دارد و به همین دلیل دشمنان دین درصدد تحریف فرهنگ عاشورا هستند.

حجت الاسلام و المسلمین مسعودی درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه البرز، اظهار کرد: مکتب عاشورا یک جریان انساز و تأثیرگذار است و باعث تزلزل کانون های قدرت و فساد در جهان شده است به همین دلیل دشمنان آن را مورد هدف قرار داده اندتا تحریفش کنند.

وی افزود: نقش قیام عاشورا و گسترش روزافزون آن به حدی است که برخی از حکومت ها برای جلوگیری از ترویج فرهنگ سرخ حسینی برنامه ریزی و هزینه می کنند که نمونه بارز آن، مخالفت با برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی است که در مدت زمان کوتاهی ابعاد جهانی پیدا کرده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: هیئات مذهبی در نشر درست نهضت حسینی نقش بسیار مهمی دارند؛ چرا که این تکایا و هیئات، خودجوش و با همت خود مردم برپا و اداره می‌شوند.

وی با اشاره به ضرورت مدیریت و برنامه ریزی مدون وساماندهی شده برای اداره این هیئات ابراز داشت: از دل این هیئات است که نیروهای انقلابی و متعهد تربیت می شوند و آینده این انقلاب و نظام به دست جوانان مومن و دینداری است که در مکتب عاشورا آموزش می بینند.

حجت الاسلام مسعودی گفت: امروز در تمام دنیا علیرغم تمام موانع و سنگ اندازی ها دسته های عزاداری آقااباعبدالله به راه می افتند تا پیام امام حسین(ع) رابه گوش همه انسان های آزاده جهان برسانند و دشمن نیز به هرطریق ممکن سعی دارد که از اثرگذاری این عزاداری ها بکاهد.

وی تصریح کرد: ماباید در هیئات و مراسم عزاداری، شور و شعور حسینی را تقویت کنیم تا مردم با فلسفه و هدف از قیام عاشورا به درستی آشنا شوند و این قبیل مراسم بهترین امکان برای رساندن پیام عاشوراست.

حجت الاسلام مسعودی با اشاره به نقش حساس بازرسان هیئات مذهبی گفت: کار بازرسی یک کار ویژه و تخصصی است که باید با دقت و ظرافت خاصی صورت گیرد در غیر اینصورت نتیجه مطلوب به دست نخواهد آمد.

وی ادامه داد: بازرسان باید با رصد کامل فعالیت هیئات به هدایت این جریان موثر در مسیر درست خود کمک کنند و مراقب باشند تا جلوی اتفاقات حاشیه ای، بدعت ها و تحریف ها گرفته شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز در پایان با قدردانی از زحمات نیروی انتظامی در برقراری نظم و امنیت در طول ماه محرم گفت: بازرسان هیئات مذهبی و پلیس یاران محرم با روسای کلانتری ها همکاری لازم را داشته باشند تا شاهد هرچه باشکوه تر برگزار شدن مراسم عزاداری در کمال نظم و امنیت باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار