رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: ۲ هزار و ۱۸۲ هکتار از اراضی ملی در حوزه منابع طبیعی استان از ابتدای امسال تاکنون رفع تصرف شد.
کد خبر: ۱۱۴۳۳۵۰
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۴ 14 December 2023

تابناک خوزستان: به نقل از روابط عمومی دادگستری خوزستان، علی دهقانی روز پنجشنبه در این خصوص بیان کرد: این میزان اراضی شامل ۱۴ هکتار جنگل و ۲هزار و۱۶۸ هکتار مرتع، از متصرفان خلع ید شد.

وی گفت: با اتخاذ تدابیر و راهبردهای موثر، میزان تجاوز و تصرف غیرقانونی اراضی ملی و دولتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱۴ درصد کاهش یافته است.

دهقانی افزود: همچنین ۶۴۰ هکتار از این اراضی رفع تصرف شده، تحت نظارت محیط زیست و کمتر از یک هکتار از آن مربوط به اداره راه‌ و شهرسازی استان است.

رئیس کل دادگستری خوزستان، گفت: اقدامات پیشگیرانه و مقابله‌ای راهی برای جلوگیری از دست‌اندازی مجرمان نسبت به تصاحب و تصرف غیرقانونی اراضی ملی است.

برگشت ۴۰ هکتار از اراضی کشاورزی تغییر کابری داده شده در خوزستان

وی ادامه داد: از ابتدای امسال بیش از ۴۰ هکتار از اراضی کشاورزی که تغییر کاربری یافته بود، با اجرای ماده ۳ و تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی با قلع و قمع مستحدثات به وضع سابق برگشتند.

دهقانی اظهار داشت: جلوگیری از زمین‌خواری، تعدی و تجاوز به عرصه‌های ملی و دولتی با پیشگیری و برخورد و مقابله با زمین‌خواران حاصل می‌شود.

خوزستان دارای ۶.۴ میلیون هکتار اراضی ملی است.

منبع/ایرنا

برچسب ها: دادگستری ، خوزستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار