عضو بنیاد نخبگان چهارمحال و بختیاری گفت: مهم‌ترین دغدغه نخبگان استان اشتغال و به کار گیری این افراد در دستگاه‌های دولتی است.
کد خبر: ۱۱۴۶۹۲۳
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۵ 03 January 2024

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، مجید مردانیان صبح امروز در نشست جمعی از نخبگان با نماینده، ولی فقیه در چهارحال و بختیاری گفت: بیشترین دغدغه نخبگان اشتغال و جذب آنان در دستگاه‌های دولتی است و با توجه به سیاست‌گذاری‌هایی که از سال گذشته انجام شده سرعت اجرای این طرح در استان ما نسبت به سایر نقاط کشور کمتر است.

عضو بنیاد نخبگان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات جذب نخبگان در دستگاه‌های دولتی، اعلام آمادگی تعداد کمی از ادارات استان برای جذب نخبگان است که همین امر موجب مهاجرت این افراد به سایر استان‌ها می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بیشتر نخبگان فارغ‌التحصیل دکتری و پسادکتری هستند، افزود: باید سیاست دانشگاه‌های چهارمحال و بختیاری در راستای جذب نخبگان استان باشد، زیرا این افراد می‌توانند در فعالیت‌های علمی، پژوهشی و فناوری موثر باشند.

مردانیان خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات جذب نخبگان چهارمحال و بختیاری عدم توجه به بومی بودن آنان است، اگر چه در سایر استان‌ها اولویت گزینش با نخبگان بومی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار