کد خبر: ۱۱۴۹۴۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۳ 19 October 2015

مدیرعامل سازمان قطار شهری کرج و حومه گفت: متروی این کلانشهر به سمت ایستگاه افتتاح در حال حرکت است و مسئولان استانی و شهری با روحیه همدلی و همزبانی به دنبال رفع مشکلات و موانع اجرایی پیش روی این پروژه ملی هستند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه البرز، علی اصغر همتی گفت: خوشبختانه در سال جاری شاهد انتشار بالغ بر صد میلیارد تومان اوراق مشارکت جهت تکمیل و راه اندازی خط دو مترو کرج بودیم که بر اساس مذاکرات صورت گرفته با معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری در صدد آغاز فاز دوم انتشار این اوراق هستیم تا نیاز پروژه به منابع مالی بیش از پیش مرتفع گردد.

وی با تاکید بر اینکه نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر کرج با تامین بخشی از منابع مالی مورد نیاز پروژه از محل فروش اراضی سرمایه‌ای موافقت کرده‌اند، افزود: با توجه به جمیع جهات، عزم دولت و مدیریت شهری برای به ثمر رساندن این طرح ترافیکی جزم شده است و امید می‌رود که طی دوسال آتی چند ایستگاه در مسیر خط دوافتتاح شود و مسافرگیری را آغاز نماید.

به گفته وی استان البرز با تردد بیش از 800 هزار دستگاه انواع وسایط نقلیه در حالی حدود 20 درصد ترافیک کشور را به دوش می‌کشد که تنها نیم درصد از معابر و راههای مواصلاتی کشور را در خود جای داده است و اگر آلودگی هوا و مشکلات زیست محیطی را نیز به معضل ترافیک اضافه کنیم، تنها راه چاره تسریع در راه اندازی خطوط ریلی شهری است.

همتی ادامه داد: یکی از موضوعاتی که به دنبال اجرای قانون هدفمندی یارانه ها در دستور دولتمردان قرار گرفت، توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی در راستای کاهش فشار اقتصادی به خانوارها بود که متاسفانه این روند آنطور که باید و شاید پیش نرفت و انتظار می‌رود که شاهد تخصیص خط اعتباری ویژه از سوی دولت محترم تدبیر و امید در راستای تسریع در راه اندازی پروژه مترو در سطح کلانشهرهای کشور بویژه مرکز استان البرز باشیم.

مدیرعامل سازمان قطار شهری کرج و حومه گفت: اکنون دو رام قطار هفت واگن خریداری شده از شرکت واگن سازی تهران تحویل سازمان قطار شهری کرج شده است و با توجه به انجام عملیات برق رسانی همچنین تداوم خریداری و نصب تجهیزات سیگنالینگ و ریل گذاری، پیش بینی می‌شود که بزودی شاهد افتتاح چند ایستگاه در خط دو این طرح ترافیکی باشیم.

وی در پایان از توجهات و حمایت‌های بی بدیل شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر، اعضای هیئت مدیره و شورای سازمان و دیگر مسئولان ارشد استانی و شهری تقدیر و تشکر کرد و این همدلی و همزبانی را عاملی جهت دلگرمی عوامل پروژه در راستای سرعت بخشی به فعالیت‌های در دست اقدام دانست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار