کد خبر: ۱۱۵۵۰۵
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۴ 20 October 2015

شهردار کرج گفت: قابلیت‌های کلانشهر کرج به سرمایه‌گذاران معرفی شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج،‌ علی ترکاشوند ظهر امروز در دیدار با هیئت سرمایه‌گذاری ترکیه‌ای اظهار داشت: برای توسعه کلانشهر کرج و پیش رفتن به سمت توسعه‌یافتگی لازم است تا ظرفیت‌ها و قابلیت‌های کرج به سرمایه‌گذاران معرفی شود تا سرمایه‌گذاران بتوانند در این خصوص تصمیم‌گیری کنند.

وی ادامه داد: مدیریت شهری کرج نیز از جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی استقبال می‌کند.

این مسئول تکمیل پروژه بزرگراه شمالی و قطار شهری کرج را از جمله طرح‌های آماده سرمایه‌گذاری در این کلانشهر خواند.

شهردار کرج اظهار داشت: جذب سرمایه‌های بخش خصوصی و بهره‌وری از توانمندی این بخش نقش تعیین‌کننده‌ای در تعریف پروژه‌های عمرانی کرج خواهد داشت و شهرداری و شورای اسلامی شهر این کلانشهر هم اهتمام ویژه‌ای برای جذب این نوع سرمایه‌ها دارند.

شهردار کرج اظهار داشت: جذب سرمایه‌گذاران خارجی، جدا از تأمین منابع ارزی مورد نیاز، فواید دیگری از جمله انتقال تکنولوژی، اتصال اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، تقویت شرایط رقابتی، دسترسی آسان‌تر به بازارهای صادراتی، بهبود روش‌های مدیریت و بازاریابی، آموزش و تربیت نیروی انسانی را نیز به همراه دارد.

ترکاشوند بیان داشت: رسیدن به این اهداف، نیازمند معرفی قابلیت‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری موجود در کرج به فعالان اقتصادی، سرمایه‌گذاران ایرانی مقیم خارج از کشور و سرمایه‌گذاران خارجی می‌باشد تا از این طریق آنها را راغب به سرمایه‌گذاری در این کلانشهر کنیم.

این مسئول در ادامه سخنان خود به پروژه بزرگراه شمالی کرج اشاره کرد و افزود: این بزرگراه در امتداد شاخه شمالی آزادراه همت قرار داشته که علاوه بر بهبود عملکرد ترافیک شبکه معابر شهر، تاثیر به سزایی بر کاهش ترافیک آزاد راه تهران ـ کرج ـ قزوین و کریدور ارتباطی و ترانزیتی غرب کشور به مرکز را هم دارد.

ترکاشوند گفت: این پروژه مشتمل بر 11 تقاطع غیرهمسطح است که در نهایت به اتوبان کرج ـ قزوین متصل می‌شود.

شهردار کرج اظهار امیدواری کرد که با ارائه خدمات به سرمایه‌گذاران خارجی و بهره‌گیری از قانون تشویق و حمایت سرمایه‌گذاری خارجی، همکاری متقابلی بین سرمایه‌گذاران ایرانی و سرمایه‌گذران خارج از کشور به وجود آید و شاهد تسریع در رشد و توسعه استان البرز و کشور باشیم.

در این خصوص نیز هیئت سرمایه‌گذاری ترکیه‌ای تمایل خود را برای همکاری با شهرداری کرج در پیشبرد پروژه‌های بزرگراه شمالی کرج و قطار شهری اعلام کردند و از محل اجرای پروژه‌های مذکور بازدید به عمل آوردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار