کد خبر: ۱۱۵۵۲۵
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۸ 20 October 2015

رییس کمیسیون بازرگانی اتاق البرز گفت: سیاست های توسعه صادرات باید در تشکل های تخصصی استان تدوین و اجرا شود.

به گزارش ایرنا، شادروز رفیعی روز سه شنبه در دومین نشست کمیسیون بازرگانی با اشاره به اینکه سیاست های مهم تجاری دولت در سال94 بر پایه دستیابی به صادرات 77 میلیارد دلاری است، افزود: ایجاد و تقویت تشکل ها و بررسی راهکارهای حمایتی از شرکت های صادراتی را از مهمترین اهداف کمیسیون بازرگانی اتاق البرز است.

وی اظهار کرد: درحال حاضر یک الگوی صحیح در زمینه نحوه و چگونگی صادرات محصولات تولیدی اعمال نشده و سیاست های توسعه صادرات استان باید در تشکل های تخصصی استان تدوین و اجرا شود.

عضو هیات نمایندگان اتاق البرز با اشاره به نقش مهم کمیسیون ها به عنوان بازوهای مشورتی اتاق البرز بیان کرد:بایدبا بهره گیری از تجارب دوره گذشته و با توانمند سازی و گسترش اختیارات کمیسیون های تخصصی اتاق در دوره جدید در جهت دستیابی به اهداف کلان اتاق گام برداریم.

وی افزایش تعامل فعالان اقتصادی و اساتید دانشگاهی را ضروری دانست و افزود: تقویت کمیسیون ها را منوط به توسعه صحیح و اصولی مرکز تحقیقات و بررسی های اقتصادی اتاق بازرگانی است.

وی ادامه داد: باید با پیگیری موضوع های مهم و تاثیرگذار در محیط کسب و کار به سمتی برویم که نتایج و خروجی های حاصل از جلسات کارشناسی کمیسیون، تاثیرگذاری بیشتری بر محیط کسب و کار فعالان اقتصادی استان داشته باشد.

رفیعی با تاکید بر نقش اتاق بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی در افزایش مناسبات با کشورهای خارجی اظهارکرد: دولت باید برنامه ریزی پذیرش و اعزام هیات ها را به بخش خصوصی واگذار کند تا خروجی بهتری صورت بگیرد.

وی اظهار کرد: درخواست کشورها برای سرمایه گذاری و ارتباطات تجاری با ایران زیاد است که باید اولویت بندی در پذیرش هیات های تجاری مورد بررسی دقیق قرار گیرد.

عضو هیات نمایندگان اتاق البرز تاکید کرد: برای گسترش صادرات تولیدی و واردات مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی کمیسیون بازرگانی مورد مشورت قرار گیرد تا با نگاه کارشناسی و اقدامات پژوهشی سرمایه گذاری خارجی در استان را رونق بخشد.

رفیعی، حمایت از شرکت های صادراتی، تقویت تشکل ها، توسعه صادرات استان و برنامه ریزی برای سیاست خارجی اتاق را از مهمترین اهداف کمیسیون بازرگانی البرز تا پایان سال جاری برشمرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار