معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری چهارمحال و بختیاری در خصوص اسکان مسافران در مدارس، گفت: با توجه به ماه رمضان باید متولیان در مدارس که میزبان مسافران هستند ملاحظات به مهمانان را بیان و تذکرات لازم به آن‌ها داده شود تا در اماکن حرمت این ماه حفظ شود.
کد خبر: ۱۱۵۸۳۵۵
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۵ 11 March 2024

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، محسن حسین‌میرزایی امروز، ۲۱ اسفندماه در جلسه شورای آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه به لحاظ اهمیت موضوع انتخابات این استان اولین استانی بود که یک سال پیش از آغاز انتخابات برنامه‌ریزی‌ها را شروع کرد، اظهار کرد: امر انتخابات فرایندی بسیار زمانبر و سخت بود که طی شد تا به روز انتخابات رسیدیم، البته چهار راهبردی که ابتدای سال مقام معظم رهبری در خصوص رقابت، سلامت، مشارکت و امنیت بیان کردند برای هر کدام از آن‌ها برنامه تدوین شد و طبق برنامه اقدامات پیش رفت.

وی افزود: به اذعان کارشناسان هر چهار راهبرد در استان عملیاتی شد که به دلیل همراهی‌ها و مشارکت پرشور در برگزاری انتخابات سالم از مردم تشکر می‌کنم، گرچه در ادوار گذشته در یک حوزه انتخابیه حداقل مشکلاتی ایجاد می‌شد، اما امسال تنها انتخاباتی بود که در طول ۴۴ سال گذشته در استان برگزار شد و هیچگونه مشکل امنیتی به وجود نیامد، در حقیقت می‌توان گفت خانواده چهارمحال و بختیاری این انتخابات را برگزار کردند.

حسین میرزایی در ادامه با اشاره به اینکه آموزش و پرورش در همه کار‌ها همیشه پیشران است که اگر تحرک پیدا کند جامعه نیز تحرک پیدا می‌کند، تصریح کرد: آموزش و پرورش موتور محرک کشور و استان است، هر کجا ورود پیدا کرده کار‌ها پویاتر پیش رفته مخصوصاً در انتخابات که شاهد آن بودیم.

وی در ادامه با اشاره به درپیش بودن ماه رمضان، بیان کرد: به مناطق ۱۷ گانه تاکید می‌شود که دانش آموزانی که در این ماه روزه می‌گیرند سخت گرفته نشود، مخصوصاً اینکه نباید امتحاناتی که در ماه رمضان گرفته می‌شوند، تاثیری بر نمرات پایانی آن‌ها داشته باشد تا بدون استرس مخصوصا روزه اولی‌ها با توجه به فرصتی که فراهم شده روزه بگیرند.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به چهارشنبه آخر سال، گفت: لازم است از طریق شبکه شاد به خانواده‌ها تاکید شود که از جوان و نوجوان خود مراقبت کنند، زیرا خانواده‌ها در مراقبت از دانش‌آموزان محور هستند.

حسین‌میرزایی با اشاره به ایام تعطیلات نوروز، افزود: لازم است از تاسیسات و تجهیزات مراکز آموزشی خود حفاظتی انجام شود.

وی در خصوص اسکان مسافران در مدارس، بیان کرد: با توجه به ماه رمضان باید متولیان در مدارس که میزبان مسافران هستند ملاحظات به مهمانان را بیان و تذکرات لازم به آن‌ها داده شود تا در اماکن حرمت این ماه حفظ شود.

حسین‌میرزایی اضافه کرد: آزمون‌هایی که قرار است سال آینده برگزار شود، آموزش و پرورش برنامه‌ریزی جدی برای مراقبت مستمر و موثر از آزمون‌ها انجام دهد تا خدشه‌ای وارد نشود، البته همه دستگاه‌ها در شهرستان‌ها موظفند همکاری لازم را برای برگزاری آزمون‌های آموزش و پرورش انجام دهند.

وی گفت: توجه به آموزش و پرورش یعنی توجه به آحاد جامعه به همین جهت همه ادارات، دستگاه‌ها و فرمانداران برای برگزاری آزمون‌های مطلوب در سال آینده همکاری لازم را با این دستگاه در جهت مراقبت خواهند داشت.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به اینکه ظرفیت انجمن اولیا و مربیان ظرفیت بی‌بدیلی است، تصریح کرد: باید حتماً از این ظرفیت استفاده شود آنچه امروز در جامعه بیشتر مورد نیاز است امید آفرینی بوده که می‌توان از ظرفیت انجمن اولیا و مربیان برای افزایش امید در بین جوانان و نوجوانان استفاده شود.

حسین‌میرزایی بر توجه به نماز در مدارس و تامین امکانات، تجهیزات، نیروی انسانی و فضا‌ها برای آغاز سال تحصیلی آینده، همچنین بر مراقبت از بازماندگان تحصیل تاکید کرد و گفت: تحت هیچ شرایطی نباید در استان دانش‌آموز بازمانده از تحصیل وجود داشته باشد که این مسئله قابل پذیرش نخواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار