کد خبر: ۱۱۹۱۶۶
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۲ 27 October 2015

عضو شورای اسلامی شهر کرج با تاکید بر لزوم بررسی نحوه عملکرد کیوسک‌های مطبوعاتی شهر کرج، گفت: اصل کیوسک‌ها در اختیار شهرداری است اما متاسفانه نظارت لازم بر آن‌ها صورت نمی‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، جلسه شورای اسلامی شهر کرج امروز با حضور رئیس و اعضای شورای شهر و شهردار و قائم مقام شهردار کرج در صحن علنی شورا برگزار شد و در آن علاوه بر بررسی و تصویب لوایح کمیسیون‌های عمران و حقوقی، مباحث و تذکراتی توسط اعضای شورای شهر کرج مطرح شد.

فاطمه اسکندری با اشاره به وضعیت بلوار مپنا اظهار داشت: استعلام وضعیت تملک بلوار مپنا در جلسه رسمی شورا مطرح شد که پس از بررسی مشخص شد 95 درصد این زمین متعلق به شهرداری است که در حال حاضر اطراف آن فنس‌کشی شده و به عنوان انبار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج افزود: بر این اساس مقرر شد این زمین تخلیه و به فضای سبز تبدیل شود که در 8 ماه گذشته برای تعیین تکلیف آن تذکراتی داده شد اما تاکنون اتفاقی نیفتاده است.

وی در مورد لایحه شهرداری مبنی بر واگذاری کیوسک مطبوعاتی به یک جانباز تصریح کرد: بر اساس مصوبه شورا و قانون است و نباید به صحن شورا بیاید و توسط رئیس شورا باید عودت داده شود و اگر بنا دارید مصوبه تغییر کند، باید تمامی لوایحی که در مورد واگذاری کیوسک مطبوعاتی به خانواده شهدا و جانبازان به شورای چهارم آمده، مجددا مورد بررسی قرار گیرد.

محمود دادگو بیان کرد: در صورتی که در مورد این موضوع بر اساس آیین‌نامه پیش برویم حتی یک کیوسک مطبوعاتی باقی نمی‌ماند، چراکه در این کیوسک‌ها اقدام به فروش هر نوع اقلامی به جز مطبوعات می‌کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه بنیان کیوسک‌های مطبوعاتی در سال 71 بر این اساس بود که تنها به خانواده شهدا واگذار شود، گفت: اکنون نیز براساس همان قانون عمل می کنیم اما تمامی این کیوسک‌ها دست به دست گشته و به جایی رسیده که با قیمت‌های بسیار گزاف برای خود حریم تعیین کرده‌اند.

سعید مصطفایی یادآور شد: عاجزانه درخواست می‌شود بازنگری در بحث کیوسک‌های مطبوعاتی توسط عوامل شهرداری انجام شود که فروش مطبوعات در آن انجام می‌شود یا خیر.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج با تاکید بر اینکه اصل کیوسک‌ها در اختیار شهرداری است اما متاسفانه نظارت لازم بر آن‌ها صورت نمی‌گیرد، گفت: در این زمینه در صورت نیاز درخواست خود را به شکل مکتوب برای رسیدگی ارسال می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه سرپرست سازمان زیباسازی شهرداری کرج 3 هفته پیش برای توضیح در مورد برخی مسائل به کمیسیون حقوقی دعوت شد، تصریح کرد: این شخص از ابتدا تا انتهای جلسه تنها دروغ تحویل داد.

رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر کرج خاطرنشان کرد: ما وارث برخی قراردادهایی که از گذشته باقی مانده است هستیم که آثار آن در حال حاضر مشخص شده است و در این راستا باید مشخص شود که به چه علت تبلیغاتی که مهلت قرارداد‌ آنان به پایان رسیده به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

در این جلسه نامه رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز به رئیس شورای شهر کرج با موضوع واگذاری بیمارستان کوثر به دانشگاه علوم پزشکی البرز جهت فعالسازی آن با توجه به کمبود شدید تخت‌های بستری در البرز قرائت شد.

در این راستا بر اساس مذاکرات صورت گرفته با مدیریت شورا و شهرداری کرج مقرر شده بود اعیانی موجود که متعلق به شهرداری است، بدون دریافت هیچ‌گونه وجهی به دانشگاه واگذار شود که این مورد اتفاق نیفتاد و از طرف "ساتا" درخواست شد که دانشگاه زمین اعیانی بیمارستان کوثر را به مبلغ 25 میلیارد ریال خریداری کند.

از آنجا که مطابق قوانین وزارت بهداشت امکان خرید هر ملکی توسط دانشگاه زمانی میسر است که مالکیت ملک در اختیار دانشگاه قرار گیرد و در غیر این صورت امکان پرداخت مبلغ مذکور میسر نیست، مقرر شد این موضوع مورد پیگیری قرار گیرد.

لایحه دو فوریتی شهرداری با توجه به افتتاح پل مکمل حصارک در 13 آبان‌ماه، مبنی بر نام‌گذاری این پل به نام "ایران‌کوچک" با توجه به اینکه گلوگاه عبوری 16 استان کشور محسوب می‌شود، مورد بررسی قرار گرفت که این نام مورد تصویب اعضای شورا قرار نگرفت و نام "شهدای حصارک کرج" که توسط اعضای شورا پیشنهاد داده شد نیز به تصویب نرسید و مقرر شد در جلسه آینده تصمیم‌گیری در مورد این موضوع انجام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار