کد خبر: ۱۲۳۸۳۱
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۴ 04 November 2015

مدیرعامل تاکسیرانی کرج گفت: پرداخت کرایه تاکسی در کرج الکترونیکی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی شهرداری کرج، پرویز اسکندری از راه‌اندازی سامانه پرداخت الکترونیک کرایه تاکسی خبر داد و اظهار داشت: این سامانه با تجهیز حداقل 8هزار تاکسی فعال در سطح شهر انجام می‌گیرد.

وی بیان داشت: تمامی تجهیزات مورد نیاز برای این منظور تهیه و روی خودروهای مد نظر نصب شده است.

مدیرعامل تاکسیرانی کرج با بیان اینکه اقدام مذکور در راستای مدیریت و نظارت بهینه بر عملکرد تاکسیرانان و ارائه امکانات رفاهی به شهروندان و رانندگان تاکسی انجام گرفته است، خاطرنشان کرد: پرداخت کرایه تاکسی که به طور معمول با پول‌های خرد سر و کار دارد، به معضلی برای مسافران و رانندگان تبدیل شده است که گاه تنش‌هایی را بین این دو قشر موجب می‌شود.

اسکندری در خصوص اهداف و مزایای به کارگیری این سیستم که فاز نخست آن عملیاتی شده است، بیان داشت: استفاده از فناوری اطلاعات به عنوان راهکاری مناسب جهت از میان برداشتن معضلات اساسی مدیریت حمل و نقل، در نظر گرفته شده به طوری که با شروع به کار سامانه‌های پرداخت الکترونیکی کرایه تاکسی، شهروندان می‌توانند بدون درگیری و مشکل، هزینه‌های مرتبط را پرداخت کنند.

وی ادامه داد: کاهش رغبت عمومی به استفاده از مسافربرهای شخصی و بدون مجوز، کمک به سلامت و بهداشت تاکسیران و مسافر با حذف پول فیزیکی، انجام برخی امور بانکی از طریق سامانه داخل تاکسی، امکان انتخاب مسیر بهینه از طریق مسیریابی روی نقشه، محاسبه دقیق کرایه توسط GPS و سرعت سنج خودرو از دیگر مزایای بکارگیری این سیستم است.

مدیرعامل تاکسیرانی کرج به بررسی، مطالعه و انجام کارشناسی فنی برای اجرای پروژه سامانه پرداخت الکترونیکی کرایه تاکسی به عنوان مقدمات اصلی طرح اشاره کرد و افزود: مشخصات فنی و اسناد مربوطه طرح تهیه و پس از طی مراحل قانونی، قرارداد مشارکتی مربوطه منعقد شد.

وی افزود: در اجرای این طرح، نرخ کرایه بر اساس مسافت طی شده به وسیله کارتخوان محاسبه خواهد شد و از جمله مزایای مهم آن، ایجاد انگیزه در رانندگان برای انتقال مسافران در مناطق فرعی و حاشیه شهر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار