کد خبر: ۱۲۴۶۹۱
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۶ 06 November 2015

دادستان کرج گفت: قانون با کسانی که امنیت غذایی مردم را به خطر می اندازند، برخورد می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه البرز، حاجی رضا شاکرمی امروز(13آبان)، درنشست مطبوعاتی خود اظهار کرد: طی چند روز گذشته اطلاعاتی درخصوص آبرسانی برخی از مزارع سبزی و صیفی ماهدشت و محمد شهر با فاضلاب صنعتی و فاضلاب کشتارگاه‌های منطقه دریافت شده است.

وی خاطرنشان کرد: دادستانی برای اطمینان از صحت و سقم این خبر نیروهایی به محدوده مزارع مذکور اعزام کرد.

شاکرمی افزود: پس از بررسی‌های دقیق مشخص شد که این مزارع به تعدادی از اتباع بیگانه اجاره داده شده و این افراد مزارع برای آبیاری صیفی و سبزیجات از فاضلاب صنعتی استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد:‌ فضای این مزارع را بوی نامطبوعی دربرگرفته به طوری که نزدیک شدن به محدوده کشت به آسانی امکان پذیر نیست.

این مسئول توضیح داد: ‌علاوه بربوی نامطبوع، حشرات مزاحمی دراین مزارع جا خوش کرده‌اند که همین موجب انتشار آلودگی می‌شود.

شاکرمی یادآورشد: وقتی آبیاری این مزارع با این فاضلاب‌ها نزدیک شدن به محدوده کشت را مشکل کرده چطور می‌توان توقع داشت محصولاتی که ازاین زمین‌ها برداشت می‌شود فاقد آلودگی باشند؟

دادستان کرج گفت: آبیاری مزارع با فاضلاب صنعتی و کشتارگاه ها باعث نفوذ برخی آلودگی‌ها به بافت سبزی و صیفی جات می‌شود که این امر تهدیدی برای سلامت عمومی مردم به شمار می‌آید .

این مسئول تصریح کرد: قانون با هرجریانی که سلامت غذایی مردم را به خطر بیندازد با جدیت برخورد می‌کند بنابراین از جهاد کشاورزی انتظار می‌رود در اسرع وقت جلوی ادامه کشت دراین مزارع را بگیرد.

وی دربخش دیگری از صحبت‌های خود از تشکیل هیاتی برای رسیدگی به مسائل درمانی استان خبرداد و گفت: جدیت در نظارت بر عملکرد مراکز درمانی استان درپی عدم پذیرش بیمارستان‌های کرج از یک بیمار زن اتفاق افتاد.

شاکرمی توضیح داد: ‌بیمارستان‌ها وظیفه دارند به همه مراجعان خدمات مطلوب ارائه دهند و نباید این طور باشد که از پذیرش بیماران مستمند و فاقد تمکن مالی سربازبزنند.

وی اظهار کرد: افراد بی‌بضاعت نیز همانند کسانی که مشکل مالی ندارند حق دارند که از بهترین خدمات درمانی برخوردارشوند.

شاکرمی خاطرنشان کرد: پرونده خانمی که به بیمارستان‌های کرج مراجعه کرده ولی مسئولان از پذیرش وی خودداری کرده‌اند، تشکیل شده است.

وی توضیح داد:‌ بدون شک افرادی که با سهل انگاری و عدم مسئولیت کاری منجر به مرگ این زن و فرزندش شده‌اند، مجازات خواهند شد.

این مسئول درادامه به جزئیات پرونده کلاهبرداری 90 میلیاردی از بانک‌های کرج اشاره کرد و گفت: ‌افرادی با ثبت شرکت‌های مختلف اقدام به دریافت وام 90 میلیاردی از بانک ملت کرده بودند.

دادستان کرج افزود:‌ تعدادی از اعضای این شرکت درداخل استان و رییس این شرکت‌ها نیز در یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس دستگیر شده است .

وی توضیح داد: به طور حتم کلاهبرداری این افراد به 90 میلیارد خلاصه نشده و بانک‌های دیگر نیز تسهیلات دیگری دراختیار این فرد قرار داده‌اند.

شاکرمی همچنین به تشکیل پرونده قضایی برای واردکنندگان ماهی فاسد به البرز اشاره کرد و گفت: این افراد 74 تن ماهی برای تبدیل به کنسرو به استان وارد کرده بودند که 57 تن از آنها فاسد بود و معدوم شد .

وی در پایان یادآورشد: پرونده قضایی برای مجرمان تشکیل شده و به زودی برخورد قانونی با آنها صورت می‌گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار