کد خبر: ۱۲۵۲۸۳
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۹ 07 November 2015
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج در تشریح اهم اقدامات این معاونت طی دو سال گذشته به احداث 25 پل عابر پیاده در نقاط مختلف شهر اشاره کرد و گفت: علاوه بر این 60 نقطه پر ترافیک شهر کرج نیز شناسایی شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی شهرداری کرج، احمد افضلی اظهار داشت: طی دو سال گذشته حدود 25 پل عابر پیاده در سطح شهر به بهره‌برداری رسیده است که این عملیات در سال جاری نیز با احداث 8 پل دیگر ادامه دارد.

وی ادامه داد: بلوارهای یادگار امام واقع در خیابان یاسر پنجم، شهید مطهری مقابل اداره ثبت، طالقانی جنوبی روبه‌روی دبیرستان شهدا، هفتم تیر مقابل بازار روز البرز، ارم تقاطع رسولی روبه‌روی باغ سیب، شهید بهشتی 45 متری گلشهر نبش خیابان درختی، امام خمینی محدوده حیدرآباد و شهید بهشتی خیابان المهدی محل احداث این 8 پل عابر پیاده است.

افضلی عنوان کرد: راه‌اندازی مرکز کنترل ترافیک این دستگاه با تخصیص اعتبار 15 میلیارد تومان از دیگر اقداماتی است که از سوی این معاونت به انجام رسیده است؛ نصب دوربین‌های ثبت تخلف و دوربین‌های نظارتی در سطح شهر با همت این مرکز از طریق انعقاد قراردادهایی با پیمانکاران منتخب تا پایان سال 94 اجرایی می‌شود.

این مسئول افزود: شناسایی 60 نقطه گره ترافیکی در سطح شهر کرج توسط کارشناسان و مشاوران معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج نیز از دیگر فعالیت‌های این معاونت تا به امروز بوده است که در حال حاضر بررسی‌هایی به منظور ارائه راهکارهایی جهت حل معضل ترافیک در این محدوده‌ها از سوی کارشناسان و مشاوران مربوطه در دست اقدام است تا با تأمین بودجه لازم و بر اساس اولویت در این 60 نقطه، اصلاحات هندسی و دیگر طرح‌های ترافیکی آغاز شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج در ادامه از تشکیل 4 کمیته تخصصی با عنوان‌های کمیته حمل و نقل عمومی، آموزش ترافیک، آرام سازی و نصب چراغ‌های فرماندهی در معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج خبر داد و گفت: با تشکیل کمیته‌های مذکور به دنبال آن هستیم تا با انجام اقدامات زیرساختی زمینه برای ارائه خدمات ترافیکی در سطح شهر و کاهش معضلات در این زمینه مهیا شود.

افضلی افزود: طرح جامع ITS، قردادهایی به منظور بهره‌برداری از پارکومترها در سطح شهر، هوشمندسازی تاکسی‌ها برای دریافت کرایه‌ها، راه‌اندازی سیستم ABL برای ناوگان اتوبوسرانی از دیگر فعالیت‌هایی است که از سوی این معاونت برنامه‌ریزی شده و در حال اجراست که در آینده‌ای نزدیک نیز اجرایی می‌شود.

وی از تخصیص بودجه 3 میلیارد تومانی برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی از طریق اضافه شدن 100 دستگاه اتوبوس به این ناوگان، احداث پیاده راه‌ها در 2 نقطه از شهر کرج، بهره‌برداری از 30 کیلومتر مسیر دوچرخه سواری در چهار محدوده این کلانشهر و فراهم شدن بسترهای لازم برای راه‌اندازی خط اتوبوس BRT در خیابان شهید بهشتی را از دیگر طرح‌هایی عنوان کرد که در آینده‌ای نه چندان دور انجام خواهد شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج در بخشی دیگر از سخنان خود به بحث تابلوهای هدایت مسیر در سطح شهر اشاره کرد و یادآور شد: در سال 93 بیش از هزار و 900 مترمربع تابلوهای هدایت مسیر در نقاط مختلف شهر نصب شده‌اند که در سال جاری نیز با تخصیص اعتبار 700 میلیون تومانی این عملیات در مناطق 12 گانه شهرداری این کلانشهر ادامه پیدا می‌کند.

وی بیان کرد: بیش از 40 پل عابر پیاده در سطح شهر کرج داریم و به دنبال آنیم تا با توجه به مقررات مشخص عملیات مکانیزه شدن این پل‌ها، شرایط برای رفاه حال شهروندان فراهم شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار