کد خبر: ۱۲۵۳۲۶
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۴ 08 November 2015

فرماندار ساوجبلاغ از پرشدن مجدد شن چاله های معادن شن و ماسه شهرستان از سیلاب پائیز امسال خبر داد.

به گزارش ایرنا، ابوالقاسم پالیزگیر روز شنبه در جلسه هماهنگی که با حضور مدیر امور آب شهرستان، معدن داران، شهرداران هشتگرد وگلسار، روسای شورای اسلامی روستاهای سرخاب و سعیدآباد در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، با انتقاد از تاخیر در اجرایی شدن این موضوع، گفت: هم اکنون چندین میلیارد هزینه اجرای پروژه تغذیه مصنوعی دشت هشتگرد شده ولی به لحاظ طولانی بودن مطالعات وکسری بودجه نتوانستیم این طرح را به اتمام برسانیم و هرسال میلیون ها متر مکعب آب به هدر می رود و نمی توان از آن بهره برد.

وی گفت: سال گذشته با تفاهم بین چند معدن توانستیم مقداری از سیلاب را ذخیره سازی و به مصرف کشاورزی برسانیم، اما امسال به دلیل تأخیر امور آب نتوانستیم از این نعمت الهی بهره ببریم.

فرماندار ساوجبلاغ در ادامه از معدن داران خواست تا با هماهنگی مدیریت بحران فرمانداری نسبت به انحراف سیلاب 8 معدن حاشیه رودخانه کردان، اقدام تا ذخیره سازی آب در فصل پائیز صورت گیرد.

وی گفت: تا تکمیل شدن مجموعه تغذیه مصنوعی دشت ساوجبلاغ با ظرفیت 11 میلیون متر مکعب، می توان از شن چاله ها نهایت استفاده را داشت.

پالیزگیر همچنین افزود: انتظار می رود با ذخیره آب در 8 معدن در تهراندشت حدود 5 میلیون متر مکعب آب ذخیره گردد و نسبت به تأمین سفره آب های زیر زمینی اقدام جدی نموده تا موجبات خشنودی کشاورزان فراهم آید.

وی اظهار داشت: در حال حاضر تمامی سیلاب از رودخانه کردان به دشت کویر می ریزد وسودی عاید کشاورزان حاشیه دشت ساوجبلاغ نمی شود.

وی در پایان از امور آب معادن داران خواست درخصوص نکات ایمنی ونصب تابلوهای هشدار برای عدم حضور مردم در حاشیه این چاله ها اقدام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار